Saugios padangos. Kokios?

padangosPadangos turi labai didelę įtaką saugiam važiavimui automobiliu. Automobilįsu vasarinėmis padangomisstaiga spustelėjus šaltukui ar iškritus pirmajam snieguivairuoti tampa per slidu ir itin pavojinga. Tokios dangaus staigmenos nepasiruošusius vairuotojus užklumpa gatvėmis – čiuožyklomis, kuriose automobiliai su netinkamomis padangomis tampa nevaldomi. Ar teko kada nors vairuoti automobilį be stabdžių? Tai štai toks pat su netinkamomis padangomis (kaip vairuotojai sako – „plikomis“) jis tampa nevaldomas esant tam tikroms eismo sąlygoms. Ar verta rizikuoti savo ir keleivių gyvybe?

Netinkamos važiavimui padangos laikomos viena iš trijų pagrindinių auto avarijųpriežasčių. Svarbiausia vertinant padangas yra jų amžius ir protektoriaus gylis.  Padangas galima vertinti pagal jų stabdymą sausame ir šlapiame kelyje (vasarą) ir ,žinoma, visokių išraiškų kupinuose šaltojo sezono keliuose. Tos padangos, kurios labai gerai sukimba su šlapia danga, stabdymo atstumas slidžiame kelyje yra trumpesnis, o tai turi didelės reikšmės lyjant lietui, esant šlapdribai ar netikėtai spustelėjus šaltukui. Žiemai padangas reikėtų rinktis pagal gamintojų rekomenduojamus matmenis – kuo siauresnes. Svarbus požymis – padangos projektorius ir jo gebėjimas stumti vandenį. Kuo naujesnės padangos ir kuo gilesnis projektorius, tuo patikimiau lyjant lietui bus valdomas automobilis. Kaip patvirtino atlikti tyrimai, rizika patekti į auto įvykį priklauso ne tik nuo vairuotojo patirties, kvalifikacijos, oro sąlygų ir kt., bet ir nuo jo automobilio padangų protektoriaus gylio. Protektoriaus gylį išmatuoti galima specialiu prietaisu arba slankmačiu. Žiemą protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 3 mm, o štai vasarą – 1,6 mm. Kai kurios padangos turi protektoriaus nudilimo indikatorius, o visoms kitoms reikia atlikti individualią patikrą. Išoriniai požymiai, kad padanga jau yra netinkama važinėjimui: sukietėjusi, suskilinėjusi ar nusidėvėjusi guma, nusitrynęs protektorius. Net ir nevažiuojant prastomis eismo sąlygomis tokia padanga gali sprogti, o tai gali sukelti daug skausmingų išgyvenimų. Net ir 4-5 metų senumo padangos jau nebetinkamos naudojimui, nes guma tampa kieta, nebe tokia elastinga, o tokios padangos tinkamai nebesukimba su kelio danga. Ekspertai tvirtina, jog padangų slėgis (ir atsarginio rato) turėtų buti patikrinamas kartą per mėnesį ar dažniau.

Tyrimus atlikusieji tvirtina, kad daugelis vairuotojų net nežino pagrindinių reikalavimų padangoms, neteikia joms ypatingos reikšmės.

Leave a Reply