Rebefingas – tai sąmoningas kvėpavimas

rebefingasRebefingas (angl. rebirthing-breathwork) – tai kvėpavimo technika, kuria siekiama išlaisvinti susikaupusias emocijas, tokias kaip pyktis, baimė, liūdesys ir t.t. Šis metodas ne tik plačiai taikomas terapijoje, bet ir naudojamas siekiant asmeninio tobulėjimo, asmenybės vientisumo. Tai puikus įrankis meditacijai ir savirealizacijai. Rebefingas – tai amerikietiška pranajogos forma, dar vadinamas „moksliniu ritmingu kvėpavimu“, „dvasiniu arba intuityviu kvėpavimu“. Rebefingas išmoko ir pripratina žmogų kvėpuoti energija lygiai taip pat, kaip ir oru. Rebefingas suteikia galimybę kūnui ir protui švelniai persitvarkyti, kad padidinti laimės pojūtį, veiklos efektyvumą ir sustiprinti sveikatą.  Ši kvėpavimo technika rekomenduojama turintiems fizinių negalavimų, skatina „pažadinti“ prigimtinius gabumus, geriau save realizuoti, atsipalaiduoti, tapti laimingesniems, išsigydyti depresiją, atsikratyti įvairių baimių ir nerimo, įveikti nemigą, kai stinga jėgų ir gyvenimo džiaugsmo, suvokti dvasines ligų priežastis.Įvairių kvėpavimo sutrikimų, įskaitant bronchinę astmą, o taip pat įvairių rūšių depresijos, nerimo būsenų, migrenos atvejais sąmoningas kvėpavimas duoda labai efektyvius rezultatus. Pakitusios sąmonės būsenos čia yra pasiekiamos kvėpuojant giliai, tankiai ir be pauzių tarp įkvėpimo ir iškvėpimo. Tuo pat metu vyksta intensyvus vidinis darbas: ieškomos probleminės situacijos, gilinamasi į jų ištakas, negatyvus kontekstas pervedamas į pozityvų. 

Rebefingo pradininku laikomas Leonardas Orras, kuris ilgai tyrinėjo kvėpavimo technikų poveikį žmogaus organizmui. Jis pastebėjo, kad gerą savijautą ir sveikatą lemia būtent taisyklingas kvėpavimas. „Sąmoningas Kvėpavimas sudaro sąlygas Dvasios Energijos bangoms judėti kūne, jos maitina, valo ir gydo mūsų kūnus“, – teigė jis.

Rebefingas vyksta gulint užsimerkus, sąmoningai atsipalaidavus ir kvėpuojant panašiai kaip kvėpuoja ką tik gimęs kūdikis – be pauzių. Įkvėpimą galima kontroliuoti ant krūtinės ir pilvo uždedant rankas. Žiūrint iš šalies, įkvepiant turėtų tolygiai pakilti ir krūtinė, ir pilvas.
Šis kvėpavimas tinkamas bet kokio amžiaus žmonėms, tačiau jei sergate sunkia liga, pasitarkite su gydytoju.

„Mūsų kvėpavimas „sugeria“ visas mūsų mintis, emocijas, pergyventus įvykius, ir taip suformuoja kvėpavimo įpročius, o šie – įsitikinimus ir mūsų gyvenimą, – įsitikinusi kvėpavimo terapijos – rebefingo specialistė Dalia Beata Kasmauskaitė. – Sąmoningas kvėpavimas savo srautu žmogaus fizinį ir energetinį kūną švarina, gydo, atpalaiduoja ir atgaivina. Kvėpavimo terapija gali įnešti į gyvenimą taip reikalingą sugebėjimą būti pozityviu, kuriančiu, energingu, pasitikinčiu savimi.“

 

Leave a Reply