Dviračių kameros taupo vairuotojo pinigus

Dviračių kameros taupo vairuotojo pinigus

Dviračių kameros – tai sudedamoji šios transporto priemonės rato dalis, kurios paskirtis yra sumažinti apkrovas, tenkančias ratlankiui, o taip pat sušvelninti kelio netolygumų jutimą. Dviračių kameros yra vienos iš dažniausiai jo šeimininkams rūpesčių sukeliančių šios transporto priemonės detalių. Būtent dėl prakiurusios kameros itin dažnai pas meistrus ar į dviračio detalių parduotuvę užsuka dviratininkai. Tačiau egzistuoja tam tikros  dviračių kameros taisyklės, kurių paisant galima nemažai sutaupyti, nes tuomet tikrai neprireiks keisti ar klijuoti prakiurusios kameros.  Jeigu dviračių kameros nėra tinkamai pripūstos, važinėjant su tokiomis labai greitai galima sulaukti kameros plyšimo, sprogimo ar ratlankių sumėtymo.

Dviračių kameros – tik su reikiamu oro kiekiu

Vienas iš svarbiausių dviračio apžiūros punktų, kai tik juo susiruošiama važiuoti nors ir ne ilgą atstumą – padangų būklės įvertinimas. Tai turėtų būti pirmiausiai padaroma prieš šiltąjį sezoną, ypač, jei dviratis buvo per žiemą laikomas vėsioje patalpoje.  Beje, laikant dviratį šaltyje padangos gali prarasti geriausias savo savybes, imti skilinėti.dviračiai

Koks normalus slėgis turėtų būti kameroje? Kiekvienam dviračiui tai yra skirtingas dalykas ir bendrų skaičių negali būti, nebent rekomenduotini, apytiksliai.  Kokio slėgio kamerai reikėtų tai galima sužinoti pažiūrėjus ant padangos šono – visi gamintojai ten užrašo tam tikrus skaičiukus, kurie ir nurodo rekomenduojamą slėgio kiekį kameroje.

Štai koks yra rekomenduotinas dviračio padangų oro slėgis:

  • 18-23 mm padangoms 7-9 barai
  • 23-32 mm padangoms 5-7 barai
  • 32-44 mm padangoms 3-5 barai
  • 44-57 mm padangoms 1,8-3 barai

 

Nė kiek ne mažiau svarbu pasirinkti ne tik tinkamo diametro kamerą, bet ir atitinkamo pločio. Kitokiu atveju dviračių kameros bus perpūstos ir todėl padidės rizika, jog kamera gali sprogti; o jei kamera bus per plati padangai, bus sudėtinga arba visai neįmanoma jos sumontuoti.Svarbiausia, kad dviračių kameros atitiktų diametru ir padangos plotis patektų į pločio intervalą. Dviračių kameros gali būti įvairaus skersmens ir skirtingo pločio, todėl vertėtų iš karto susižinoti savojo dviračio matmenis, jei susiruošėte į dviračių dalių parduotuvę. Beje, kameras galima įsigyti kartu su padangomis arba atskirai vien kamerą.

Dviračių kameros slėgis lemia važiavimo kokybę ir šios transporto priemonės šeimininko pinigų sutaupymą. Mat, jei jis nuolat pasirūpina, kad padangose būtų rekomenduotinas oro slėgis, tuomet ne taip greitai dyla padanga, ne taip dažnai pasitaiko kameros pradurimo atvejai. Na, ir, kaip jau žino visi dviratininkai, reikiamai pripūstos padangos rieda žymiai sparčiau nei minkštesnės. Tačiau prakirsti padangą galima ne tik su per menku slėgio kiekiu kameroje, bet ir su per dideliu, tad nereikėtų persistengti.

Dviračio vairuotojas, rūpindamasis padangomis, turėtų žinoti, kad daugiau važinėjant kietąja kelio danga padangas reikėtų pūsti kiečiau, o važinėjant šalikele, takeliais ar kiek minkštesne danga – mažiau.

Verta atkreipti dėmesį, jog galinei dviračio padangai tenka žymiai daugiau svorio, todėl ji turėtų būti pripūsta šiek tiek daugiau negu priekinė.

Dėmesio didesnio svorio dviratininkai: jums taip pat reikėtų šiek tiek didesnio kiekio oro padangose!

Prieš išriedant į kelią reikėtų įvertinti ir kitus padangų ypatumus:

  • Ar nėra nudilęs padangos protektorius,
  • Ar padangos guma nėra suaižėjusi ar sutrūkusi ir ar nėra atsiradusių skylučių,
  • Ar šoninių padangos sienelių nenutrynė stabdžių kaladėlės,
  •  Ar tiesūs ratai.

 

Leave a Reply