butai esantys netoli jūros

Jei jums yra reikalingi butai parduodami Palangoje, tokiu atveju jums vienareikšmiškai bus tinkami variantai, kurie yra pagaminti pagal specialius projektus, tai yra kompleksinis variantas, kuris bus tinkamas būtent jums. Butas Palangoje tai bus tinkamiausias variantas tiems, kas svajoja gyventi mieste, tačiau tuo pat metu jūs galėsite gauti maksimalią harmoniją su gamta. Tai yra tokie butai, kurie turi puikų statybos ir sveikos aplinkos derinį. Taigi čia jūs galite pasirinkti butus, kurie yra parduodami jau pastatytuose namuose. Vienas iš variantų yra tas, kad jūs galite pasirinkti butą name, kuris jau yra pastatas, tačiau kitas variantas tai butas name, kuris dar tik yra statomas. Jūs gausite kokybiškus butus Palangoje, kurie yra pastatyti laikantis visų taisyklių ir normų, namai yra statomi naudojant naujausias statybos technologijas. Viskas yra apgalvota  maksimaliai gyvenimo patogumui, yra įrengtas patogus parkavimas, visos saugumo sistemos, taip pat yra skirtos specialios aikštelės, kuriose yra tvirtinami dviračiai, yra įrengtas autonomiškas šildymas, labai gražiai įrengti kiemai, pasodinti dekoratyviai augalai. Butai parduodami Palangoje gali suteikti tinkamą saugumo lygį. Čia yra tinkamai apsaugota teritorija, įrengtas tinkamas apšvietimas, gaisrinės signalizacija, vaizdo stebėjimo sistema ir kita. atkreipkite dėmesį į tai, kad jūs turite galimybę įsigyti įvairaus ploto butus, kurie turės vientisą konstrukciją. Be to, tai yra kruopščiai apgalvotas šiuolaikiškas būsto išplanavimas, galima įsigyti  vieno, dviejų ir trijų kambariu butus, kurie jums atvers vaizdus į jūrą arba galėsite per savo buto langus žiūrėti į parką ir pušis. Malonus buto papildymas yra balkonas  arba terasa  su vaizdu į jūrą. Jums bus suteikta puiki galimybės grožėtis nuostabiais vaizdais.             O butų kainas jus galės maloniai nustebinti, kadangi tai yra optimalus balansas tarp kainos ir kokybės. Ir nepamirškite, kad butai parduodami Palangoje, kurie yra nauji, tai vienareikšmiškai yra naudingas pasirinkimas. Jūsų jau lauks įrengti butai. Galima įsigyti butus su pilna arba daline apdaila. Butai, kurie yra prie jūrosyra tinkamai įrengtoje teritorijoje, galėsite  mėgautis puikia gamta ir patogiais butais, kurie taps jūsų nuostabaus gyvenimo garantija. Palanga tai yra toks miestas, kuris yra prie jūros, tai yra unikalus projektas, kuriuo tikrai mėgausis kiekvienas savininkas. Kelionė iki jūros nuo naujo buto jums užtruks vos kelias minutes, kadangi atstumas yra labai mažas. Tik čia galima įsigyti tokį butą, kuris yra Palangoje, jūs galėsite tapti puikaus buto savininku, galėsite gyventi jaukioje ir patrauklioje atmosferoje. Gyvenimas kurortiniame mieste bus labai smagus.             Butai parduodami Palangoje tai yra puiki galimybė įsigyti būstą, kuris yra šalia paplūdimio, tai jau yra ne svajonė, tai yra realybė. Tačiau įsiminkite, kad butų skaičius visada yra ribotas. Todėl neverta tokio buto pirkimo atidėti vėlesniam laikui, rytojui. Tai šiuo metu visiškai labai realu, skambinkite į nekilnojamojo turto agentūrą ir jums bus būtinai pasiūlytas pats geriausias variantas. Parduodami butai Palangoje jums suteiks puikią galimybę gyventi jaukioje aplinkoje, kuri jūsų nenuvils. Kai jūs žiūrėsite per langą jūs galėsite grožėtis pačiais nuostabiausiais vaizdais, galėsite kiekvieną rytą vaikščioti prie jūros ir maudytis. Daugelis žmonių svajoja gyventi prie jūros, kadangi tai yra vienas iš patraukliausių variantų, kuris gali suteikti jūsų gyvenimui daugiau romantikos ir spontaniškumo. Gyvenimas kurorte yra labai patrauklus, jis gali suteikti naujas galimybes, kurių negali suteikti kiti miestai, kurie yra Lietuvoje. https://www.youtube.com/watch?v=TpW_wy6T65M

Keleivių vežimas į Norvegiją, Švediją

Kuo gi mus taip vilioja Norvegiją, Švediją, o tiksliau Skandinavijos šalys? Visų pirma tai yra puiki galimybė puikiai pailsėti, jūs galite gauti labai daug įvairiausių pramogų, galėsite pamatyti gražias vietas ir suprasite kokius privalumus turi šios šalys. Keleivių vežimas š Norvegiją, Švediją patenkins net ir reikliausio kliento poreikius. Tai yra tiesiog puikus būdas pasiekti šias šalis maksimaliai patogiai. Pasinaudokite šia puikia galimybę ir jūs galėsite pamatyti labai daug įvairiausių dalykų, galėsite pamatyti įvairiausius miestelius ir sostines. Jūs galėsite aplankyti nepakartoją Švediją ir Norvegiją susipažinti su jų kultūra, mokslais, išsilavinimu, bei verslu su fredex europa. Jei norėsite galėsite pasiplaukioti puikiais kruiziniais laivais ir net nuvyksite į Kopenhagą, juk tai yra undinėlės gimtinė. Taip pat galėsite aplankyti ne vieną pilį, dvarą, kuris yra šioje šalyje ir pajausite tikrai pasakišką atmosferą. Vaikams skirtos pasakos labai drąsiai gali pavirsti jūsų realybe tik tuo atveju jei jūs tuo tikrai tikite. Praktiškai visi vaikystėje mes skaitėme apie drąsius vikingus, nuostabias valkirijas ir ugninius drakonus. Žinoma, dabar jau labai sunkiai galima patikėti tokiomis pasakomis, tačiau vieta, kurioje gyvena vikingai ir puikios gražuolės blondinės visgi egzistuoja. Ir šis puikus kraštas yra vadinamas Skandinavija.

Tačiau ką mes žinome apie šį kraštą? Tik tai, kad ten yra fjordai, labai daug ledo kalnuose ir gyvena ten aukšti ir šviesūs žmonės. Bet kokiu atveju labai mažai žmonių matė fjordus, o juk fjordai tai yra su niekuo nesulyginamas vaizdas, kuris yra Skandinavijoje. Tai yra su niekuo nesulyginamas vaizdas, kurį galima pamatyti ne tik gyvai, tačiau taip pat galima pajausti visa savo siela. Nei vienoje kitoje vietoje jūs negalėsite pajausti tokios didybės kaip šiose šalyse, yra labai daug aukštų uolų, spindinčių krioklių ir viliojančių minkštų kilimų, tai yra žolių ir samanų. Kruizai, kurie yra organizuojami fjordais negali būti su niekuo kitu sulyginami, na nebent tik su kelione laiku. Atrodo, kad bet kurią sekundę iš rūko išnirs vikingų laivai su pačiais vikingais. Keleivių vežimas į Norvegiją, Švediją yra organizuojamas maksimaliai patogiai. Tokia kelionė jums leis pamatyti pačius nuostabiausius vaizdus, leis patirti naujus įspūdžius. Jei tik norėsite jūs galėsite nuvykti į tą šalį, kuri jums bus pati patraukliausia ir galėsite labai stipriai nesukti galvos, kadangi turėsite tokią kelionę, kuri jums yra reikalinga.

Keleivių vežimas į Norvegiją, Švediją jums suteiks galimybę pasimėgauti ne tik jūros vaizdais, tačiau taip pat jus galėsite įkvėpti gaivaus jūros kvapo, pajausti kas iš tiesų yra nuotykiai, kurie sugebėjo įkvėpti jūrininkus. Pačios populiariausios šalys į kurias yra dažniausiai keliaujama tai yra Norvegija ir Švedija. Atitinkamai kelionės yra organizuojamos į Skandinavijos šalis. Nepamirštamos kelionės po šalis niekada jūsų nepaliks abejingų, kadangi ši kelionė bus paslaptinga ir vilios jus šių šalių kultūrinėmis tradicijomis. Maloni naujiena kiekvienam keliautojui, kuriam patinka šiaurės šalys, kad tokios kelionės yra pakankamai prieinamos. Kai sėkmingai susiklosto aplinkybės tokia kelionė ji jums gali pigiau kainuoti nei kelionė į kokią nors egzotišką šalį. Taigi jūsų kelionė į Skandinaviją pavirs tikra pasaka, be to, kalbant ne tik apie romantinį, tačiau taip pat ir apie ekonominį aspektą. Be jokių abejonių kelionė jus džiugins, o ne vargins. Svarbiausia jums iš šio kelionės reikia pasiimti tai kas yra geriausia.

https://www.youtube.com/watch?v=Js5U0yK-2bk

Ką svarbu žinoti, prieš keliaujant į Maroką

kelionė į Maroką

Mums, ir apskritai vakariečiams, Marokas yra egzotiška šalis, kažkodėl su šypsena primenanti vaikystėje skaitytas pasakas apie tūkstantį ir vieną naktį. Ir išties kelionė į Maroką primeną pasaką. Vos valanda keltu iš Ispanijos, tačiau Marokas kultūrine prasme yra taip nutolęs nuo Europos, jog net neįtikėtina. Giliai islamiškoms tradicijoms nepadarė įtakos netgi prancūzų bei ispanų kolonizacija. Tačiau ruošiantis į šią nuostabią ir spalvingą šalį, reikia ir šį tą žinoti, kad kelionė į Maroką sukurtų tik teigiamus atsiminimus.

Apsišarvuokite kantrybe, net blogiausios jūsų anglų kalbos žinios yra geresnės nei marokiečių. Išties mažai kas kalba anglų kalba, tokių žmonių galima sutikti tik viešbučių sektoriuje. Lengviau susikalbėti nebent prancūzų ir ispanų kalbomis (Ispanijos ir Prancūzijos kolonijų įtaka), tačiau ir tai tik miestuose, kaimiškose teritorijose susikalbėti galima tik arabiškai. O jei netyčia atostogaudami Egipte pramokote arabiškai, tai irgi nelabai padės, nes Maroko dialektas išties unikalus. Daug kas sako, jog dabartinė marokiečių kalba yra prancūzų, ispanų, arabų žodynų mišinys.

Jei jums sakoma, kad tai nieko nekainuos, reiškia kainuos daug. Turistai daugeliui žmonių yra pragyvenimo šaltinis ir vietiniai verslininkai nesibodi tiesiog „apiplėšinėti vidury baltos dienos“. Jei jums siūlo nemokamai pasivaišinti arbata, užsukti į parduotuvę ar parodyti norimą objektą, tai reiškia, jog tas žmogus nori iš jūsų pinigų. Primygtinas siūlymas ką nors pabandyti, paragauti, pasimatuoti ir subtilus psichologinis spaudimas priverčia atverti piniginę. Tad jei kas nors ką nors siūlo ir priduria, kad tai nieko nekainuos (no money), tiesiog sakykite „ne, ačiū (no thank you) ir eikite savo keliu.

Saugokitės kišenvagių. Štai smulkių kišenvagių tikrai netrūksta Maroko gatvėse. Nevaikščiokite tamsiais skersgatviais, neatitrūkite nuo grupės ir saugokite savo daiktus. Gidai pataria nesinešioti visų vertingų daiktų ir pinigų kartu su savimi, verčiau pasidalinti per kelias vietas arba palikti viešbučio seife. Taip pat nesisklaidykite pinigais viešoje vietoje, užmatę pinigus, vagys gali lengvai pasekti jus ir nutaikę vietą, kur nebus pašalinių ir užpulti jus. Kelionė į Maroką tai budrumo išbandymas, tačiau tiems kurie saugojasi, nieko neatsitinka.

 

automobiliu isnuomojimas vilniuje

Jūs esate sėkmingas ir užimtas verslininkas? Jūsų darbo dienos ir savaitgaliai yra organizuojami pagal grafiką? Jūsų darbas yra įdomus, praturtintas įvairiausiais įvykiais ir yra įvairus? Automobilių nuoma Vilniuje tai yra tokia paslauga, kuri gali ženkliai palengvinti jūsų gyvenimą, padarys jį patogesniu ir tvarkingesniu. Jums daugiau nereikės gadinti savo nervų, bei neprarasi daug laiko. Šios paslaugos pastaruoju metu vystosi labai dinamiškai ir siūlo kiekvienam verslininkui naudingas paslaugas. Su tokios paslaugos pagalba jūs galėsite pigiai ir greitai važiuoti iš vieno taško į kitą. Galvojate, kad jums nėra reikalingos tokios paslaugos? Tačiau jūs tikrai galite įsitikinti, kad yra priešingai. Automobilių nuoma jums gali padėti išsisukti iš kai kurių sudėtingų situacijų nuo kurių niekas nėra apsaugotas. Pavyzdžiui, jūsų automobilis netikėtai sugedo. O galbūt jums yra reikalingi keli automobiliai, kad galėtumėte su šeima išvykti į stovyklą, vaikus nuvežti į mokyklą, atvykti į labai svarbią konferenciją. Kam gi reikia pirkti jei galima tiesiog išsinuomoti? Galbūt jūs atvykote į šalį su lėktuvu? Tokiu atveju nereikia labai stipriai išlaidauti pasinaudojant tokiomis paslaugomis kaip taksi arba galvoti kokiu viešuoju transportu geriau važiuoti. Šiam tikslui pasiekti jums yra siūloma palanki automobilių nuoma. Dabar jūs jau žinote visas priežastis kodėl auto nuoma tai yra tokia populiari paslauga.

            Automobilių nuoma Vilniuje jums paslaugas gali pasiūlyti patraukliomis kainomis. Tai, kad jūs neturite labai daug pinigų dabar jau nėra problema, kadangi nuoma galima pasinaudoti maksimaliai pigiai. Yra vertinamas kiekvieno žmogaus laikas, todėl sutartys yra sudaromos labai greitai, vos keliolikos minučių bėgyje. Dabar išsinuomoti automobilį greitai ir pigiai tikrai įmanoma. Jums yra svarbus patogumas? Tai jums gali užtikrinti auto nuoma, kadangi jums prireiks pateikti vos kelis dokumentus, tai yra pasą ir galiojantį vairuotojo pažymėjimą. Tereikia kreiptis į tokią įmonę ir pigiai, bei greitai išsinuomoti automobilį bet kuriuo paros metu. Nuolat yra atnaujinamas nuomojamų automobilių parkas, tai yra geriausi šiuolaikiški automobiliai. Automobilių nuoma Vilniuje tai nuo verslo iki elitinių klasės nuoma. Tai yra patogus ir ekonomiškai naudingas pasirinkimas, kuris gali išspręsti įvairias problemas, kurios yra susijusios su problemų sprendimais. Automobilius gali išsinuomoti ne tik privatūs asmenys, tačiau ir įmonės. Dideliuose miestuose, kai yra organizuojamas verslas arba asmuo dirba vadovaujančiose pareigose automobilis gali būti reikalingas susitikimams su verslininkais, gali būti organizuojamas svečių pristatymas į reikiamą vietą.

            Kai yra teikiama automobilių nuoma Vilniuje, auto14a.lt įmonėje atitinkamai visi nuomojami automobiliai yra puikios techninės būklės. Automobilių parke yra verslo, elitinės klasės automobiliai, kurie yra ne tik puikios techninės būklės, tačiau taip pat turi visus reikalingus draudimus, tai yra Kasko ir privalomąjį draudimą. Visi automobiliai turi signalizacijas. Darbus atlieka tik profesionalai, todėl visi formalumai yra sutvarkomi labai greitai. Kuk klientai pasitikės tik patyrusiais darbuotojais. Automobilių nuoma jums suteiks galimybę išsinuomoti prestižinius automobilius, kurie galės pasitarnauti esant įvairioms situacijoms, jums reikia pasirinkti tokį auto, kuris geriausiai atitiks jūsų planus. Ši patogi paslauga jums neleis jaudintis dėl tokių problemų kaip detalių keitimas, techninis aptarnavimas, draudimas, bei kiti niuansai, kurie yra  susiję su automobiliais. Be to, galėsite išsinuomoti ne tik automobilį, tačiau ir papildomus aksesuarus, pavyzdžiui, navigaciją, vaikišką kėdutę. Pasinerti į gyvenimo ritmą su automobilių nuomos pagalba. Tai yra patogi, patikima ir nebrangi paslauga, kuri jums pasitarnaus.

https://about.me/auto14a

https://www.youtube.com/watch?v=32mhPkry-sc

Dviračių pasirinkimas pagal įvairius kriterijus

 

dviraciaiDviračiai turi  būti pasirenkami pagal tai kokie  yra  jūsų poreikiai ir kokiose vietovėse jūs ketinate važinėti.  Kalbant  apie dviračių kainą  ji priklauso nuo rėmo ir nuo to kokios detalės yra naudojamos, na ir žinoma nuo to  kokioje vietoje  buvo pagamintas dviratis. Bendra  tendencija  yra tokia, kad kuo žinomesnis yra gamintojas, tuo brangiau jums kainuos dviratis.  Tačiau tuo pačiu  bus gaunama  aukštą surinkimo kokybė,  gaminami kruopščiai apgalvoti rėmai, na ir žinoma gerai  apgalvotas dviračio stilius.  Dviračiai, kurie yra  surenkami nekokybiškai visada kainuoja  pigiau.  Didžiausias   dviračio pasididžiavimas yra  rėmas, kadangi būtent jis  yra  veidas.  Labai svarbu pasirinkti  tinkamą  dviračio dizainą ir ergonominius  sprendimus.  Kaip taisyklė, patys pigiausi rėmai yra plieniniai, vėliau seka  aliuminiai, karboniniai ir titaniniai. Taip  pat  labai  didelę įtaką  rėmo kainai daro unikalumas ir lengva  konstrukcija.  Galima  įsigyti pačius  įvairiausius dviračius, tai gali būti sudedami dviračiai, kurie yra universaliausi ir  su jais  bus galima  važiuoti į stovyklą, į darbą, parduotuvę, juos  patogu saugoti namuose. Jie  tinkami įvairaus  ūgio žmonėms.  Yra gaminamas didelis kiekis pačių įvairiausių  sudedamų dviračių, kurie yra puikios  kokybės ir  atitiks  įvairius poreikius.  Visus  juos vienija  tik tai, kad  jų rėmas jau labai senai nesikeičia.  Dviratis yra tiesiog perlaužiamas per puse. Įsigyti gerą  sudedamą dviratį galima pakankamai nebrangiai.  Jie gali  būti naudojami tiek važinėjant mieste, tiek  ir prastais neasfaltuotais keliais.

Keliams   skirti dviračiai taip pat puikiai tinka važiuoti kaimo takais, į darbą  arba  į parduotuvę.  Dideli ratai  suteikia galimybę  paprastai įveikti didelius  atstumus, tačiau  didelis  svoris  ir  nepatogumas priverčia pasirinkti  hibridinius dviračius arba pasitenkinti pigiu  dviračiu.  Yra labai daug ryškių pavyzdžių, kurie  gali pateisinti  klientų poreikius, kadangi jie gali  būti patogūs, bei gali būti įvairios kainų kategorijos.  Jei  norėsite  pasirinkti  hibridinius  dviračius  jie idealiai tinka tiems kam reikia greitai važiuoti  ilgus  atstumus  asfaltuotais  keliais, tačiau tuo pačiu  bus galima važiuoti  miško takeliais ir nešvarumais. Iš esmės  hibridai  tai yra keliams pritaikyti dviračiai su  aliuminio rėmu, amortizatorių ir  su galimybe  perjungti greičio pavaras.  Kalnų dviračiai jau spėjo užkariauti  populiarumą, kadangi jie gali įveikti didelius  atstumus ir turi žemą sėdynę.  Minkštas  amortizatorius ir platūs ratai suteikia galimybę  be jokių problemų važiuoti įvairiais  keliais. Be to, reikia  suprasti, kad  plieniniai dviračiai yra  didelio svorio ir  tinka  norint įveikti miesto kelius ir didelius kalnus.

Naujausi dviračiai jau gali  pasigirti palengvintu  aliuminio  rėmu,  turi aukšto lygio perjungėjus, kurie  suteikia galimybę  važiuoti ne  tik  mieste, tačiau ir prastais keliais.  Kokybiškai pagaminti dviračiai visada  išliks populiarūs ir visada  bus konkurencingas.  Yra labai  daug populiarių modelių iš kurių galima pasirinkti patį tinkamiausią modelį. Brangesni  kalnų dviračiai leidžia  važiuoti  ten kur jums reikia ir kada reikia, jie turi lengvus rėmus, atrodo  patraukliai ir turi  praktišką dizainą, turi galingus  diskinius stabdžius ir patikimas greičio pavaras ir amortizatorius.  Taigi pasirinkimas yra didelis ir atitiks  jūsų poreikius.  Kaip gi pasirinkti dviratį atrodo, tai nėra  sudėtingas klausimas, tačiau jis yra paprastas tik tiems, kurie yra  dviračių  sporto  gerbėjai.  Reikalas yra tas, kad  dviratis yra transporto priemonė ir  yra svarbus jos saugumas.  Kai  yra pasirenkami dviračiai  visų pirma reikėtų  atkreipti dėmesį į tai  kam jis jums reikalingas.  Ir nuo to turi priklausyti jūsų pasirinkimas.

 

Daugiau informacijos : http://adviratis.lt

 

Populiarus transportas – dviračiai

 

dviraciaiKad  jums  pavyktu  suprasti koks gi yra  tas jūsų dviratis jums reikia  nutarti kam gi jums yra reikalingas.  Viena  tai yra važiavimas mieste ir visai kas kita yra  jei jūsų dviratis yra  skirtas  važiavimui  kaimo vietovėse.  Dviračiai gali  turėti labai daug galimų  variantų.  Jie gali  būti  skirti važiavimui mieste  arba  plentu.  Jie  yra  skirti judėjimui lygiais  keliais, jie tinka įvairaus  ūgio žmonėms, kadangi turi reguliuojamą sėdynę, dažniausiai jie turi sėdynes, krepšius, veidrodėlius  ir sudedamą  rėmą.  Dviračiai, kurie yra  skirti suaugusiems yra  klasifikuojami  pagal tai kaip jie  naudojami. Plentinis dviratis yra  skirtas greičio išvystymui, jie yra patys greičiausi ir lengviausi.  Taip pat yra  ir turistinių dviračių  rūšis, kurie yra naudojami  žygiuose ir yra ypatingai tvirti. Toks draugas, kuris turi du ratus galės  išlaikyti ne tik  jus, tačiau ir krovinuką, kurį jūs vešite kartu su savimi. Kita  pakankamai populiarių dviračių  rūšis tai kalnų dviračiai, kurie  yra  skirti  važiavimui  ekstremaliomis sąlygomis. Jie dar yra  vadinami  MTB dviračiais.   Kalnų dviratis yra   pritaikytas  įprastoms vietovėms, taip pat  su jais galima  važiuoti ten kur yra nešvarumai ir akmenys, galima  kilti  arba leistis kalnais. Yra kelios tokių dviračių  rūšys, kurios yra  skirtos  konkrečioms  važiavimo sąlygoms.

            Taip pat yra  kros kantri dviračiai, kurie yra  tipiški  kalnų dviračiai. Jie yra pritaikyti kelionėms  kalnais  ir važiavimui mieste.  Tačiau kaip  reikėtų pasirinkti tinkamą dviratį?  Į ką gi reikėtų  atkreipti dėmesį?  Reikėtų  daugiau dėmesio  atkreipti į tai koks  yra  dviračio dydis. Jei  dviratis bus netinkamo dydžio tokiu  atveju  sportas jums  nesuteiks  malonumo nei  vaikui, nei jo  tėvams. Pagrindinė taisyklė  yra tokia, kad atstumas nuo rėmo iki  taravietės  neturi  būti mažesnis nei 10-15 centimetrų, kadangi  tai garantuoja  saugumą.  Todėl jokiu  būdu nereikia pirkti labai didelio dviračio, manydami, kad vaikas greitai paaugs.  Juk  vaikas beveik kabės  virš ilgo rėmo, o ką jau kalbėti, kad jis kojomis nepasieks  žemės. Iš kitos pusės labai mažas dviratis taip pat nėra geras pasirinkimas, kadangi jis keliais pasieks vairą.  Dviračio  dydis turi  būti pasirenkamas atsakingai, reikia vadovautis  parametrais, kurie yra  nurodyti specialiose lentelėse.  Tačiau  visų pirma reikia  atsižvelgti į tai koks  yra  vaiko ūgis ir fizinės  galimybės.  Šiuo  atveju gali  būti neįkainojama pardavėjo pagalba.  Reikia  įsiminti, kad  vaikui iki 8 metų dviratis turi  būti keičiamas kas 2 metus. Kai vaikas  paauga yra parduodamas senas ir perkamas didesnis dviratis.

Kaip tai atrodo praktikoje? Pradžioje jei jūs norite, kad jūsų vaikas išmoktu važiuoti  nuo  ankstyvo amžiaus jums reikėtų  jam nupirkti  paspirtuką.  Šis transportas puikiai tinka net  mažiems vaikams.  Jis padės  įsisavinti pusiausvyros meną, išmokys tinkamai judėti arba atlikti posūkį. Šis transportas yra saugus, labai dažnai gaminamas naudojant plastiką arba medieną, jis neturi  pedalų ir stipinų, todėl jūs galėsite nesibaiminti dėl vaiko sveikatos.  Kai jūs nuspręsite , kad vaikui  jau reikalingas dviratis reikės pirkti  pirmą  dviratį  su pedalais. Šiuo metu rinkoje  yra  ne vienas prieinamas variantas.  Taip pat galima  įsigyti didesnius 16 ir 18 colių ratus.  Tokie dviračiai turi  turėti  apsaugotas grandines.  Be to, yra  aktualus klausimas apie stabilizuojančius  elementus, tokius kaip  šoniniai ratukai.  Jei vaikas išmoko naudotis paspirtuku jis išmoks ir  važiuoti dviračiu.  Dviračiai šiuo metu  vis labiau populiarėja ir jų pasirinkimas vis labiau gausėja.  Taigi telieka pasirinkti  jums labiausiai  tinkamą variantą.

 

Dviračių parduotuvė tai dviračių įvairovė

dviraciu parduotuve   Šiuolaikiški dviračiai turi pakankamai daug privalumų, jie yra  nuolat tobulinami, kadangi  yra  montuojami kiti mazgai ir detalės. Stabdžių, priekinių šakučių, vairo, balnelio, pedalų, ratų ir padangų keitimas, bei  pavarų pakeitimas suteikia galimybę  dviratį nustatyti pagal tai kokie yra savininko poreikiai, kokia yra jo anatomija ir naudojimo sąlygos.  Net jei jūs  dviračiu važinėjate  visą gyvenimą jums reikėtų peržiūrėti klausimą kaip jis turi  būti  tvarkomas.  Jei jūs  turite seną dviratį  arba jo neturite  galbūt  būtų pats laikas  įsigyti šią transporto priemonę. Dviračių parduotuvė  gali pasiūlyti pačius įvairiausius dviračius, tai gali  būti plentinis dviratis, kuris yra laikomas klasikiniu. Jis turi  uždarą  arba atvirą rėmą, 28 colių  skersmens ratus.   Toks  dviratis taip pat turi  purvo  apsaugas. Šie  dviračiai žmonėms yra  žinomi nuo senų laikų. Tik  anksčiau  jis  turėjo  kur kas mažiau greičio pavarų. Šio  dviračio  svoris  yra  apie 15-18 kg.  Taip pat  parduotuvėje galima  įsigyti hibridinius dviračius.  Hibridas tai yra  dviratis, kuris turi 28 colių ratus ir  tvirtą  rėmą.  Šios rūšies  dviračiai turi perjungiamas greičio  pavaras priekyje ir gale.  Labai dažnai turi  priekinę  amortizuojančią  šakutę.  Daugelis  modelių turi  lenktyninius vairus.  Ši  dviračių rūšis yra labai dažnai naudojama keliaujant į ilgas keliones.  Tvirtas dviračio rėmas ir patikima įranga suteikia galimybę važiuoti keliais, kurie  turi įvairią kelio dangą. Dažniausiai  hibridiniai dviračiai turi nuo 18 iki 30 greičio pavarų.  Pastaraisiais  metais taip pat  vis labiau populiarėja  diskiniai  hibridiniai stabdžiai. Jų  svoris  svyruoja nuo 12-15 kg.

Dviračių parduotuvė taip pat gali savo potencialiems pirkėjams  pasiūlyti lenktyninius dviračius. Per pastaruosius 50 metų šie dviračiai labai  stipriai nepasikeitė.  Ratai, kaip taisyklė yra 28  colių, išskyrus  specialius.  Taip pat  pasikeitė, kai kurie  mazgai ir agregatai.  Greičio  pavaros  yra  sujungiamos  su stabdžių rankenomis, kurios  suteikia galimybę  perjungti pavaras nepatraukiant rankų nuo vairo.  Pagrindinė šių dviračių paskirtis yra  važiuoti greitai ir ilgai.  Net ir nepasiruošusiam  žmogui važiuoti lenktyniniu dviračiu 100 km nepadarys jokio vargo. Kaip  taisyklė turi nuo 12 iki 30 greičio pavarų. Jų  svoris  yra  apie 8-13 kg.  Be to, parduotuvės  gali pasiūlyti sportinius-hibridinius dviračius.  Jie buvo sukurti tiems žmonėms, kurie  visų pirma  yra  svarbu  patogiai važiuoti plentu.  Tai yra šiek tiek modifikuotas lenktyninis dviratis, kuris turi ištemptą ir  labai tvirtą rėmą. Be to, jis turi  tiesų  vairą, tvirtus  ratus, kurių skersmuo 28 coliai. Dviračių padangos nėra  storos.   Taip pat dviratis  turi  daugiau  greičio pavarų. Pagrindinė  paskirtis greitas  važiavimas  keliais, kurie turi  tvirtą dangą.

Taip pat dviračių parduotuvė pirkėjams  gali pasiūlyti ATB dviračius, kurie gali važiuoti įvairiais  keliais.  Daugelis  juos  sugeba   supainioti  su  kalnų dviračiais. Įprastai, tai yra pakankamai pigus  transportas, kuris turi kalnų dviračio komponentus. Šių dviračių ratai yra 24-26 colių skersmens. Guma  ant ratų turi  aukšto  profilio protektorius, kurie yra  agresyvūs.  Kaip  taisyklė turi  nuo 15 iki 21 greičio pavarų.  Jie yra labai populiarūs tarp 13-16 metų  paauglių.  Tai yra patys  mažiausi dviračiai.  šiais  dviračiais  galima pradėti  važinėti nuo 8-9 metų  amžiaus.  Taip pat jie turi  greičio sistemą, kaip  suaugusiems   skirti ATB dviračiai.  Na ir taip pat yra  sudedami dviračiai.  Šiuo metu gamintojai gali pasiūlyti ne  vieną  sudedamų dviračių modelį, kurie  turi  greičio pavaras, ratus, kurių  skersmuo nuo 16 iki 26 colių.  Tokia  transporto priemonė puikiai tinka  keliaujant nedidelius  atstumus.

Stalo žaidimai – smagi ir turininga laisvalaikio veikla

stalo žaidimaiKartais žmonės sako, jog nėra ką veikti. O kartais kaip tik atvirkščiai – darbų daugybė. Ir vienu, ir kitu atveju rekomenduotini stalo žaidimai. Jų yra įvairiausių. Vieni naujoviškesni, kiti sukurti seniau ir vis dar įdomūs.

Stalo žaidimai – smagi ir turininga veikla. Ieškant, kaip praleisti laisvalaikį, tai gali būti puikus sprendimas. O ir po darbų neblogai koks „Laivų mūšis“ ar „Alias“. Šachmatai, „Alias“ ir kiti žaidimai pirmiausia sietini su atsipalaidavimu. Juk tai hobis, malonumas.

Ne mažiau svarbu, kad palaikomi ryšiai su artimaisiais, bendraujama. Juk stalo žaidimus žaidžia bent du asmenys, o tai reiškia, kad išvengiama vienatvės, dalijamasi įspūdžiais.

Stalo žaidimai taip pat skatina sveiką varžymąsi. Juk siekiama laimėti. Koks kauliukas išriedės? Kiek langelių į priekį pajudės figūrėlė?

Tai ir proto lavinimas, turininga veikla. Nepavargstama, tačiau laikas praleidžiamas prasmingai.

Galbūt žodis „žaidimas“ sietinas su vaikyste, tačiau stalo žaidimai patinka ne tik vaikams, bet ir suaugusiems (beje, jei perkate dovaną savo atžalai, pasidomėkite, kokia amžiaus grupė nurodyta). Vakarėliams, šeimai – pora pavyzdžių, į ką orientuojasi kūrėjai. O ką sako pirkėjai?

O pirkėjai teigia leidžiantys laisvalaikį ne tik įdomiai, bet ir prasmingai, turiningai. Galima pasitelkti pavyzdį, įrodantį reikšmę to, apie ką skelbia šio straipsnio pavadinimas ir apie ką sukasi kalba šiose eilutėse. Pavyzdį pradėsime mintimi, jog susitinka du senokai nesimatę bičiuliai. Vienas gyvena Lietuvoje, kitas Didžiojoje Britanijoje ar Amerikoje. Iš užsienio į Lietuvą grįžtantis tautietis susitinka su gimtinėje likusiu draugu. Jie kalbasi, prisimena senus laikus. Laikus, kai buvo vaikai, paaugliai. Kai žaisdavo ir mėgaudavosi atostogomis. O viena iš veiklų, be abejonės, buvo stalo žaidimai. Sumanoma atgaivinti prisiminimus ir vėl išdėliojamos šachmatų figūrėlės ar „Gyvatė ir kopėčios“.

Iš šio pavyzdžio nesunku suprasti, kad stalo žaidimai padeda megzti ryšius. Jie leidžia bendrauti ir netgi prisiminti vaikystę. Tarp įvairiausių darbų tai tampa atokvėpiu. Prasmingu, nenuobodžiu.

Kaip tik dabar ieškote kokio nors įdomaus lentos bei figūrėlių derinio? Niekaip neišsirenkate? Atrodo, kad patiktų ir vienas, ir kitas, ir dar trečias? Kaip nuspręsti? Ar žinote, kad galima įsigyti rinkinių? Įsivaizduokite, vienoje pakuotėje net 50 skirtingų žaidimų. Arba 100. Arba… netgi 200! Kiekvienam susitikimui su draugais, kiekvienam ilgam žiemos vakarui su artimaisiais, kiekvienai progai, kiekvienai savaitgalio dienai… Tokie rinkiniai leidžia džiaugtis kasdien.

Netgi vienodai pavadinti stalo žaidimai gali būti kelių rūšių. Vieni skirti mažiesiems, kiti orientuoti į suaugusius, į vakarėlius. Būtinai atsižvelkite į rekomendacijas, ypač tada, jeigu žaidimą perkate kaip dovaną. Nes jūsų penkiolikmetis sūnėnas turbūt nenorės gauti to, kas įdomu tinkama 8–10 metų amžiaus grupei.

Pagal kainą ir pagal kitus kriterijus galima įsigyti tai, kas vakarus padarys jaukesnius ir laisvalaikiui suteiks turiningumo. Norite dar vienos geros žinios? Prašom: „Alias“ ir kiti pripažinti vardai įsigyjami ne tik iš „įprastų“ parduotuvių, bet ir iš internetinių. Juk pirkti internetu dažnai yra pigiau, be to, šiuo būdu sutaupoma laiko. Vertėtų paminėti ir gausesnį asortimentą. O kartu dar galima užsisakyti ir kitų prekių, pavyzdžiui, nupirkti sūnui mašinėlę ar dukrai lėlę.

 

 

 

 

 

 

KAIP IŠSIRINKTI DVIRATĮ?

KAIP IŠSIRINKTI DVIRATĮ?

 

Ši tema dažnam aktuali ir keliama spaudoje, Internete. Šiame straipsnyje į šį klausimą atsako dviračių sporto veteranas, 1982 – 1990 metais dalyvavęs profesionaliame sporte, 1992 – 1995 metais dirbo Aukštojo sportinio meistriškumo kompleksinėje mokykloje dviračių mechaniku. Nuo 1995 metų, prasidėjus MTB varžyboms, aktyviai dalyvavo jose ir tapo pirmuoju Sankt – Peterburge MTB Sporto meistru. Tikimės, jo praktinė patirtis tiek dviračių sporte, tiek MTB ir veloturizme ir pamokymai bus naudingi. (Arnold Leonidovič).

 

Nuo ko pradėti?

 

Jeigu kalbėti apie naujokus, kurie dabar ruošiasi pirkti dviratį, ko reikėtų vengti pasirinkime?

Pirmiausia reikia aplankyti specializuotas dviračių parduotuves, ne universalinę parduotuvę, ar galanterijos prekių, kuriose parduodami kokie – tai dviračiai. Pirmojo apsilankymo tikslas – gauti konsultaciją, kurią galanterijos parduotuvėje vargu ar gausite. Toliau reikėtų sau užsibrėžti žinomų firmų sąrašą. Negalima ignoruoti firmos istorijos, jei ji gamina dviračius virš 50 metų, ja jau galime pasitikėti, ji turi reikiamą patirtį. Jei firma rinkoje 7 –i metai, tai verta labai pamąstyti.

Pagaliau, prieš eidamas į parduotuvę, turi pagalvoti, o kur gi daugiausia važinėsiu? Kai ateini į parduotuvę ir papasakoji, kur ruošiesi keliauti, ką su juo išdarinėti, gauni patarimą, iš kurio galima rinktis.

 

APIE KAINŲ DIAPAZONĄ

 

Jeigu Europoje ar Amerikoje dviračių parduotuvėje paklausite apie dviračių kainas, sužinosite, kad kokybiško ir naujo dviračio pigiau 300 dolerių nebūna. Lietuvoje lygis šiek tiek žemesnis, nes yra didelė vietinė gamykla, tai, sakykim, 600 litų. Pigiau kainuoja kinų gamybos dviračiai, ypač prastos kokybės. Iš tiesų tai veikiantys dviračių maketai.

Paimkim, pavyzdžiui, žmogus atsineša daugiau, nei minėtas minimumas. Tada įsitikinam, kad firma, ties kuria apsistota, patikima ir gerbiama. Jos modelių yra nuo 300 iki 1500 USD. Optimalus išsirinkimas – kažkur 500 USD. Toks modelis turės galimybių “atsargą”, dar reikės poros metų atradimams.

 

KAIP ATPAŽINTI DVIRAČIŲ MAKETUS NUO TIKROS TECHNIKOS?

 

Visų pirma, kaina. Paskui – ryškiu nudažymu, su visokiais irgi ryškiais užrašais, tarkim, “SUPER MTB”. Save gerbiančios firmos negamina “super” dviračių. Ir trečia – reikia vengti pavadinimų, apie kuriuos anksčiau negirdėjote. Arba jei iš visų pusių styro spyruoklės, tai aiškiai maketas.

 

KAS SVARBIAU, RĖMAS AR KOMPLEKTUOJANČIOS DETALĖS?

 

Žodžiu “komplektuojančios” suprantame permetėjus, rankenėles, stabdžius, jų rankenėles, žvaigždžių blokas, grandinė, stebulės, myniklis, priekinis blokas, taip pat trosai, šarvai; komplektuojančios dalijamos į skirtingas klases, kurios, paprastai kalbant, skiriasi svoriu ir patikimumu. Labiausiai žinomos firmos, išleidžiančios komplektuojančias, Shimano ir SRAM. Taip pat lenktyniniams geras detales gamina Campagnolo firma. Paprastai priekinėje sistemoje, kartais ir stabdžiams dedama 1-2 klasėmis žemesni gaminiai, nei užpakaliniam perjungėjui, rankenėlei, įvorėms. Tai todėl, kad priekinis perjungėjas turi mažesnę apkrovą ir nėr tikslo dėti brangius komponentus. Kadangi populiariausia firma „Shimano“, tai, kalbėdami apie detalių klases, kalbama šios firmos klasėmis.

Visada rėmas svarbiausia. Geras rėmas gali kainuoti iki 60-70 % dviračio kainos. Manymas, kad svarbiau komplektuojančios detalės, privertė firmas dėti priimtinas pirkėjui detales, pav. Deore, į nekažin kokius rėmus ir pardavinėja kaip puikius dviračius. Rezultate važiuotojas skundžiasi, kad “dviratis nerieda.”

 

Kokį lygį detalių galima rekomenduoti pradedančiajam?

Komplektuojančios nuo Altus iki Deore naujokui skirtumo nesudarys.

Ar tikslinga pirkti padėvėtą dviratį, kad susidaryti vaizdą, kokio reikėtų?

Mano nuomone, naujokas turėtų pirkti tik naują dviratį. Jis dar nemoka nustatyti susidėvėjimo laipsnio, nežino, kiek reiks įdėti lėšų, kad “pastatytų ant kojų.”

Išsirenkant dviratį, dažnai kreipiamas dėmesys į rankenėles. Tai suprantama – ten didelėmis raidėmis parašyta Deore, ar pan., bet prioritetas ar nepriklausytų įvorėms ar ratams?

Taip, pirmą dėmesį reikia skirti rėmui. Paskui ratams. Tolau stebulėms, mynikliui, o perjungėjai, tai laikys; juos ir pakeisti nebrangu.

 

RĖMAS. Ant rėmo būna parašyta, iš ko jis pagamintas. Hi-ten – “konstrukcinis pagerintos kokybės plienas.” Pats žemiausias lygis, jei dviračiu nelaikysime maketo, kurie surinkti iš vandentiekio vamzdžių. Geri rėmai CR-Mo (Crom-molibden). Jei pilnai surinktas iš tokių vamzdžių, kainuoja apie 800 Lt., dabar daugiausia gaminami tik viena, ar 3 vamzdžiais iš CR-Mo, kita – Hi-Ten. Anksčiau pilnai CR-Mo gamino firmos Kona, Marin ir Univega. Šiandien, kai gamyba iš išsivysčiusių šalių perkelta į besivystančias, naudojamų medžiagų kokybė pažemėjo.

Dauguma firmų šiandien gamina dviračius aliuminiais rėmais. Aliuminio irgi visokio būna. Daugiausia paplitęs (dėl kainos) 7005i. Galima apie jį daug kalbėti, užtektų žinoti, kuo mažesnis numeris, tuo lydinys brangesnis ir kokybiškesnis. Rimtos firmos naudoja lydinį 6061.

Kitos medžiagos (Carbon, Titan, Magnium), ne naujokui.

 

DVIRAČIŲ DALYS

 

RATLANKIAI. Juos irgi gamina iš aliuminio lydinių, brangių ir pigių. Jie termiškai apdirbami, o kiti žinomi gamintojai prisodrina metalų nitridais, kurie sukietina paviršių. Ant gerų ratlankių gali buti parašyta: 6061 Hi-tempered. Taip pat firmos pavadinimas. Gerbtinos firmos Mavic, Rigida, Alex, Weinmann, Remerks.

Geriau dvigubi ir trigubi ratlankiai, dargi su pistonais. Pistonai perskirsto apkrovas tarp skirtingų ratlankio dalių (išorinės ir vidinės), taip pat sustiprina, neleidžia išrauti stipino.

 

STEBULĖS. Kokybiškos stebulės turi trigubą apsaugą nuo purvo, korpuse turi matytis, kad apdirbti rėžikliu, tai rodo, kad stebulė ne lieta. Venkit stebulių be užrašų.

 

MYNIKLIO neįmanoma apžiūrėti, galima paskaityti dokumente, pridedame prie dviračio. Geriau, jei turi gamyklinius guolius (kasetę), nei tadicinius. Tai leidžia ilgai dirbti be jokio aptarnavimo.

 

Štai jaunuolis ateina į parduotuvę ir mato dviratį su dviem amortizatoriais. Gražus toks, spyruoklinis. Ar tikslinga tokį pirkti, kam galima parekomenduoti?

Ką apie juos pasakyti? Amortizacinis iki 1000 litų – veikiantis maketas. Iki 500 litų – tik maketo imitacija. Tokia “technika” labiausiai tinka atvejui “pirmas vaikinas kaime.” Amortizaciniai nuo 500 iki 1000 litų – dviračiai pensininkui. Puikiai tinka nuvažiuoti iki garažo, ar “aplink sodybą.” Neskubiai ir komfortiškai. Brangesi nei 1000 litų – ekstremalui “be smegenų.” Naujokui geriausiai apsistoti ties paprastu dviračiu, su priekine amortizuojančia šake, ar net paprasta.

 

II. Dviratis velo turistui, “ne ekstremalui.”

Pafantazuokime apie dviratį, kuriuo turistas važinės po Lietuvą, Europą. Koks tipas jam labiausiai tinkamas?

Tokioms užduotims labiausiai tinka Hibridas. Jis tuo skiriasi nuo MTB, kad turi ratus 28”, daugiau žvaigždučių priekiniam žvaigždžių bloke, siauresnes padangas (iki 1,75”).

Kokius privalumus turizme turi Hibridas prieš MTB?

Didesnio diametro ratai, dargi siauresnėmis padangomis, leidžia mažesniu energijos poreikiu važiuoti didelius atstumus. Mažesnis pasipriešinimas riedėjimo trinčiai. Normalus sveikas žmogus po nuvažiuotų 100 km nepasijus labai nuvargęs. O norint nuvažuoti 100 km su MTB, reikia gerai pasiruošti.

 

Kodėl ir rėmo geometrija Hibrido kitokia, nei MTB?

Taip, myniklis “nuleistas” iki 75mm. MTB myniklis vienoje linijoje su stebulėmis. Atitinkamai Hibrido kitoks vairo kolonėlės kampas ir tuo pačiu kitoks šakės išlenkimas, kas daro dviratį geriau riedančiu. Pagal komplektojančių klasę Hibridas nesiskiria nuo MTB.

Yra nuomonė, kad, jei MTB įstatytume plikas ir gerai pripūstas padangas, tai skirtumo nebus.

Kiek MTB labiau visureigis?

Rėmo geometriją mes aptarėm, todėl vien padangos to nepadarys. Pravažiuojamumo atveju pasakysiu, kad 90 atvejų iš 100 Hibridas nenusileidžia MTB. Jis pravažiuoja visur, kur yra nors takelis. Turistas retai važinėja mišku ar tundra. Kaip taisyklė, jis juda keliu ar taku. O kuo didesnis ratas, tuo geresnis pravažiavimas.

PAGRINDINIAI DVIRAČIŲ TIPAI

 

Pirmiausia tai – klasikinės komponuotės dviratis, vadinamas KELIONINIS dviratis. Atviras ar uždaras rėmas, 28” dydžio ratai, skydeliai, tvirta bagažinė, uždara grandinė, dauguma modelių turi šviesos įrangą. Atsisėdus, nelaužia nugaros, tačiau padėtis neideali, nes netinka ilgoms kelionėms. Turi dažniausiai 1 pavarą, tačiau paskutiniu metu pasitaiko su 3-4-5-7 planetarinėmis pavaromis. Dviračio svoris 15 – 18 kg.

 

Kitai grupei galime priskirti HIBRIDO tipą. Tai dviratis su 28” ratais (622 X 32,37,40), stipriu rėmu, turinčiu MTB geometriją ir komponavimą, (t.y. nėra myniklio pažeminimo), kiti mazgai irgi paimti nuo MTB. Kai kuriuose uždėtas sportinis vairas (lenktas). Nuo čia ir hibrido pavadinimas. Dažnai (ne visada) uždėta bagažinė, skydeliai ir pan. Labai dažnai rėmai gaminami iš CR –Mo, ALU, rečiau titano. Šie dviračiai plačiai naudojami tolimoms kelionėms, stiprus rėmas ir patikimos detalės leidžia važuoti įvairiais keliais ir raižyta vietove neblogu greičiu. Kaip taisyklė, jie turi 15 – 24 pavaras. Svoris 13 – 16 kg.

 

LENKTYNINIAI DVIRAČIAI. Per 50 paskutinių metą komponuotė iš esmės nepasikeitė. Ratai 27”, išskyrus specialius. Pasikeitė tik atskiri mazgai ir agregatai, pavarų sistema. Pasirodė naujo tipo, klinčeriniai ratai, su ypač siauromis padangomis ir kameromis. Pagrindinis tikslas – važiuoti labai greitai ir toli. Net neparuoštam žmorui 100 km – juokas. Turi nuo 12 iki 18 pavarų. Gamyboje plačiai naudojami aliuminio, titano lydiniai, sveria 8,5 – 13kg.

 

ATV (All Terrain Bike), t.y. dviratis visureigis. Kai kas suplaka su MTB. Paprastai jis nebrangus dviratis, MTB komponuote, ratai 24, 26”, viršutinis rėmas aiškiai paduotas atgal. Padangos aukštu profiliu, “agresyvus” protektorius. Yra 15 – 18 pavarų. Mėgsta juos 13 – 16 metų paaugliai.

Reiktų išskirti šios klasės dviračius, bet 20” ratais. Patys mažieji ATB dviračiai, skirti 8-9 metų vaikams. Sistemos panašios, kaip ir didesnių. Padeda sukaupti patirtį važiuoti ir remontuoti dviratį.

 

VMH dviratis, skirtas dviračių krosui. Labiausiai tinka vaikams, ieškantiems nuotykių, minimalūs reguliavimo poreikiai. Rėmas galingas, 20” ratai aukšto profilio padangomis, nėra pavarų. Rėmo geometija ideali vaikams. Pats saugiausias, nes rėmas minimalaus aukščio. Užsienyje tai pati populiariausia klasė tarp vaikų virš 8m. Net užaugę tokiais dviračiais kartais važinėja freestyle. Begalinis kainų diapazonas. Yra VMH, kainuojantys 100 USD, kai būna monstrai, skirti varžyboms, 900 – 1200 USD. Varžybos šioje klasėje vyksta specialiose trasose, kaip ir motokroso ir sutraukia daugybę žiūrovų.

 

SUDEDAMI dviračiai – labiausiai anksčiau paplitę tarp vaikų. Šiandien siūlomi įvairūs sudedami dviračiai, su bėgių perjungėjais, pasirodė ir “kuprininiai” dviračiai. Tokie susideda į 3 dalis ir telpa kuprinėje. Labai patinka automobilistams.

 

Dviračiai patiems mažiausiems užsienyje sujungti į „stabilaizer“ klasę. Pradėti mokytis važuoti, su pristatomais ratukais.

Ir, žinoma, populiariausieji MTB(mauntain bike) dviračiai.

 

70- ųjų pabaigoje ir 80-ųjų pradžioje Vakaruose dviračių pramonė pradėjo sparčiai vystytis, tuo pačiu į “titanų” kovą stojo japonų ir taivano korporacijos. Jos lėtai, bet sėkmingai pradėjo iš rinkos išstumti Europos gamintojus. Azijos regione susikūrė ištisa dviračių industrija, gaminanti kokybiškas ir pigias detales dviračiams, pačius dviračius irgi. Pasirodė didžiulės korporacijos – detalių visiems dviračiams gamintojos. Viena jų – SHIMANO, japonų korporacija, turinti gamyklas Europoje, JAV ir Azijoje.

Kad suprastume, kas rašoma toliau, įsisąmoninkime, kad bet koks dviračių gamintojas gamina tik rėmus, šakę (kartais ratus), juos dažo, rašo savo firmos pavadinimą, ar savo pavardę. Visos kitos detalės imamos jau pagamintos. Netikslinga vienam gamintojui 100% gaminti dviratį. Vienos firmos daro ratlankius, kitos – stebules, balnelius ir t.p.

 

Priklausomai nuo rėmo klasės ir skirtų užduočių, parenkamos tos ar kitos detalės, atitinkančios duotus uždavinius. Toliau – surinkimas, ir pagamintas dviratis keliauja į firmas – pardavėjas. Šiandien 75% dviračių pasaulyje komplektuojami SHIMANO detalėmis, likusieji pasiskirsto tarp Vokietijos, Prancūzojos, Italijos ir kt. šalių firmų.

Nors revoliucinės komponuotės idėjos priklauso ne japonams, nes seniausi gamintojai Anglijoje, JAV, Vokietijoje.

80- ųjų pradžioje pasirodė visiškai naujos dviračių grupės, turinčios dideles galimybes. Tai visa šeima MTB, turintys stiprų ir lengvą rėmą, lengvų lydinių ratlankius, galingas padangas. Šie dviračiai turi iki 27 pavarų. Bet pažymėkim, kad jie netinka pasiekti iki tol nematytiems greičiams. Jie važiavimui ypatingai sunkiomis sąlygomis: kalnais, akmenimis, purvu, sniegu, smėliu, t.y. ten, kur paprastas nepravažiuoja. Ir didelis pavarų skaičius, įvairioms sąlygoms, taip pat laipsniškam ir švelniam perėjimui tarp jų.

MTB ypatumas ir aukštas klirensas. Važiuojant per nelygumus, žvaigždėmis jų neužkabinam. Taip pat MTB turi ilgesnę bazę – atstumus tarp stebulių. Padaryta, kad kuo sunkiau virstų į priekį ir atgal. Kaip taisyklė, MTB turi pakankamai platų ir tiesų vairą. Nors toks vairas ilgoms kelionėms netinka, joms patogesnio už lenktyninį nesugalvota. Tiesus vairas padeda efektyviau valdyti dviratį stipria raižyta vietove, važiuojant lėtai, o tai pagrindinė jo paskirtis.

 

SHIMANO firmos patirtis

 

Revoliucija buvo indeksuotų perjungėjų sukūrimas – SIS (Shimano Index System). Kai vienas perjungėjo rankenėlės trakštelėjimas perjungia vieną pavarą. SIS leidžia labai tiksliai perjungti pavaras. Pasikeitė ir žvaigždžių blokas. Kompiuterio pagalba pavyko apskaičiuoti geriausią grandinės trajektoriją, perjungiant indeksuotai. Žvaigždutėse matome įgilinimus, kai kurie dantys pakeitė aukštį. Žvaigždutės sudedamos tiksliai kiekviena į savo vietą. Tarpas tarp jų irgi apskaičiuotas ir yra pastovus. Tai leidžia nukreipti grandinę tiesiai ant kitos žvaigždutės.

Pasikeitė užpakalinis perjungėjas, tapo ilgesnė kojelė su rateliais, kad grandinės ilgį lengviau būtų galima kontroliuoti.

Priekinį perjungėją dirbti SIS režimu buvo daug sunkiau priversti dirbti. Priekinis perjungimas visada susijęs su greičio praradimu, nes perjungiant reikia sumažinti jėgą į pedalus. SHIMANO sukūrė naujas varančiąsias žvaigždutes su 4 poromis spyglių, kurie “pagauna” grandinę ir nuveda trumpiausia trajektorija ant sekančios žvaigždės. Taip pat vidutinės žvaigždės dantys tokios formos, kad leidžia perjungti pavaras nemažinant greičio. Sistema mažina žvaigždučių susidėvėjimą.

 

Jei firma SHIMANO tobulina klasikines pavarų perjungimo sistemas, tai vokiečių firma SACHS stengiasi nestandartiškai spręsti perjungimo problemas. Ji sukūrė sistemą 3X7, kuri pakeis mūsų supratimą apie pavarų perjungimą.

Šiame variante 7žv. blokas sujungtas su 3 planetarinių pavarų stebule. Tas visai leido atsisakyti priekinio perjungimo. Perjungimas lengvesnis, grandinė tarnauja žymiai ilgiau (nes mažėja lenkimas), trumpinti ją, trumpinti perjungėjo kojelę.

Firma SACHS pažengė priekin, sukurdama naujo tipo grandinę. Ji nekelia triukšmo, skiriasi nuo paprastos, kad ašelės tartum sailen – blokuose. Tas leido padidinti atsparumą lenkimui, be to ji susiaurėjo (7,05mm vietoje7,35mm), kas labai svarbu, kai blokai iš 8 ar 9 žvaigždžių. Grandys užgrūdintos pagal specialią technologiją. Delta Hardening, kurio esmė – uždedama nerūdijančio plieno molekulė, tas didina resursą. Pati stipriausia grandinė MTB markiruojama SC-M90.

 

Kaip pasikeitė ratai? Anksčiau MTB stebulės niekuo nesiskyrė nuo plentinių, tai vėliau esmingai pasikeitė. Labiausiai užpakalinio rato. Didinant žvaigždučių skaičių, stebulės išlaužimo galimybė padidėjo. Neišprendė problemos diametro didinimas, nei egzotiškų plienų naudojimas, nes MTB apkrovimai be galo dideli.

Firma SHIMANO pasiūlė originalų sprendimą, kurį dabar naudoja visos firmos. Terkšlė prisukama prie stebulės ir ši lyg susideda iš 2 dalių. Tas leido sumažinti ašies išsikišimą iki 6-8 mm (senose buvo 36-38 mm). Tokios stebulės vadinasi PARALLAX HUB. Varančios žvaigždės užmaunamos ant terkšlės būgno, surinktos į paketą. Tokia sistema leidžia pakeisti tik kasetę, pav. kitokio dydžio. Šias stebules vadiname kasetinėmis. Vėliau buvo korpuso diametro didinimas, tas priduoda priekinei šakei didesnį kietumą (užpakalinei irgi). Pats ratas tokia stebule irgi turi didesnį kietumą, vadinasi, ir stiprumą.

 

Trumpai apie ratlankius. Atsirado dvigubi ratlankiai, kurie anksčiau buvo svajonių riba. Be to, paviršių pradėjo sodrinti kitų metalų molekulėmis (pav. titano nitridu), kas leido 3 kartus sukietinti paviršių, nepridėjus svorio. Tai svarbu dėl stabdžių kaladėlių. Stipinai daromi iš kietos medžiagos. Dabar tai, kaip taisyklė, nerūdijantis plienas su CR priedu 18%. Jie stipresni, atsparesni tempimui, nerūdija.

Kosminėms technologijoms įsikišus, leido ratus pagaminti iš kompozicinių medžiagų. Esant mažam svoriui, jų geresnė aerodinamika, be to, jie stipresni. Kai važiuojam paprastu ratu su stipinais, nugalime nemažą stipinų pasipriešinimą orui. Problemos neišsprendžia nei jų skaičiaus mažinimas, nei plokščių stipinų taikymas. Pagrindinis kompozicinių ratlankių trūkumas – didelė kaina.

 

MTB kaip naujos klasės pasirodymas ir rinkos padidėjimas leido atsirasti naujoms technologijoms ir medžiagoms. Šiandien MTB rėmai gaminami iš šių medžiagų:

Plienas – labiausiai išplitęs metalas; A) Mažaanglis plienas; B) legiruotas plienas (CR-Mo); C) Aliuminio lydiniai; D) Titano lydiniai; E) Kompozicinės medžiagos (Carbon); F) Egzotiški lydiniai, pvz. berilio. Kokį pasirinkti?

Labai individualus sprendimas. Svarbiausia, vis tiktai, kaina. Aptarkim.

 

Pats lengviausias aliuminio rėmas – Klein Adroit sveria 1300 gr., karboninis Trek – 1250 gr., titaninių lyderis – Merlin XLM – 1300 gr. Jiems nedaug nusileidžia plieniniai, pav CR-Mo rėmas sveria 1600 gr. (pvz., Scott Team Raicing). Aišku, visi šie rėmai kainuoja daug, čia svarbiausia – firma, o ne medžiagos.

Vidutinio lygio (nuo 1000 iki 2000 Lt dviračio kaina), skirtumas svoryje yra. CR-Mo rėmas šioje kategorijoje sveria apie 2kg, aliuminis apie 1700 gr. Titano rėmas šioje klasėje būna tik besivystančiose šalyse. Jų svoris 1500 – 1750 gr. Dviratis tokiu rėmu kainuos apie 2500Lt. Koks skirtumas tarp medžiagų?

 

Plieniniai rėmai (angl. BUTTED)

 

Batting – dydis, charakterizuojantis sienelės storį viduryje ir gale vamzdžio. Būna dvigubas, trigubas ir keturgubas. Paskutinis MTB paprastai nenaudojamas. Apkrova didžiausia vairo kolonėlės rajone, myniklio, po sėdyne, apatinėje grandinės šakės pudėje. Todėl reikalingas skirtingo storio vamzdis, mažėja svoris. Vamzdžio viduje gali būti įvairios stiprinančios spytioklės. Žinotina, kad plieninis rėmas tarnauja dešimtis metų ir visada praneša apie nemalonumus: įtrūkimai, pan. Lengva remontuoti. Rėmai skirstomi pagal sujungimo būdą. Pati dažniausia dabartinė – klijavimo – suvirinimo tehnologija HIGH TEN (HIGH TENSILE). Jos esmė – apdirbtus mechaniniu būdu galus apdirba srovei laidžiu klijumi – fliusu ir pirminiai surinktu rėmu, esančiu ant spec. stendo, paleidžiama elektros srovė. Gaunamas elektrinis lankas, kuris išlydo galus, ir mes gaunam konstrukciją, vadinamą „monokokk“. Tokie rėmai pigūs, stiprumas atitinkamas. Klasikinė litavimo schema, sidabriniais lydmetaliais, naudojama retai, tai rėmai brangūs, „HAND MADE“.

Plačiausiai naudojama japonų firmos „TANGE“ technologiją. Ji primena tarybinį angliarūgštinį suvirinimą, nors skiriasi iš esmės. Ji surenka “monokokk”, turintį kokybiškus sujungimus, naudojant kokybišką batiruotą plieną. Gaunamas stiprus ir lengvas rėmas.

Ne taip daug firmų gamina kokybiškus legiruotus vamzdžius rėmama. Atsiminkit jų pavadinimus: „REINOLDS“ (USA); „COLUMBUS“ (Italija); „VITUS PRESTIGE“ (France); „TRUE TEMPER“ (USA); „ORIA“ (Azija); „TANGE“ (Japan) ir kt. Kiekviena firma turi savo žymeklį, kurį deda ant apatinio ir balnelio vamzdžio ir duoda informaciją apie medžiagą, vidinį profilį ir apdoroto vamzdžio paskirtį.

 

Aliuminio lydinių rėmai

 

Taip pat plačiai paplitę, kaip ir plieniniai. Skirtingai nuo plieninių, didesnio diametro ir storesnėmis sienelėmis. Jų amžius – apie 10 metų. Vėliau stiprumas mažėja, gali sulūžti netikėtai. Aliuminis reikalauja specialaus paviršiais apdirbimo, kitaip greitai koroduoja, sudėtinga dažyti (paprastai dažai epoksidiniu pagrindu).

Pagrindinis skirtumas nuo plieninio – didesnis kietumas. Atitinkamai naudingumo koeficientas aukštesnis, nes pats rėmas sugeria mažiau energijos. Užtat didesnė vibracija, užtat nerekomenduojama važiuotojams, lengvesniems kaip 70-80 kg. Iš teigiamų savybių – agresyvumas, kai tik pradedat minti pedalus, šoksta priekin, užtai ir stoja, kai nebesukat.

Galima padaryti išvadą: aliuminis rėmas tam, kas nebijo prarasti komforto, mėgsta agresyvų važiavimą, sveria 70-80 kg. Nors dauguma perka dėl kitų faktorių: gražiai atrodo stori aliumiminiai vamzdžiai. Lyderis tokių rėmų gamyboje JAV firma CANNONDALE (nuo 1977 m.). Rėmai pagaminti iš lydinių, naudojamų aerokosminėje pramonėje ir dar termiškai apdirbami. Tokiems rėmams firma duoda garantiją visam gyvenimui. Skirtingai nuo kitų, „CANNONDALE“ visas suvirinimo siūles nušlifuoja (rankiniu būdu). Tas labai pagerina estetiką.

Visi CANNONDALE dviračiai tik klasės HAND MADE, gaminami tik JAV ir surenkami tik rankomis. Jų kainos prasideda nuo 1000$. Be CANNONDALE, kokybiškus dviračius aliuminio rėmais gamina firmos: GT (USA); WHEELER (Germany); TREK(USA); MARIN (USA); GIANT (Taivan’); SCOTT (USA).

 

Titano lydinių rėmai

 

Sutinkami retai, dėl aukštos kainos. Nors titanas labiausiai paplitęs metalas, visi gaminiai iš jo su volframu, molibdenu, kobaltu – labai brangūs. Labai sunkiai termiškai apdirbami. Nors nerūdija, nereikia dažyti (tik poliruoja). Rėmas su šake sveria 1000-1200 gr. Važiavimas minkštas, geras.

Labiausiai žinoma firma – tai „WHEELER“. WHEELER titaninius rėmus gamina senai ir savarankiškai. Geru titano apdirbimu gali pasigirti dar Merlin Titanium savo XLM modeliu, kuris kainuoja 2700 USD (tai kaina JAV).

 

Kompoziciniai rėmai

 

Gaminami, naudojant kosmines technologijas. Daromi iš siūlų: karbono, kevlaro, fiberstiklo; siūlai po 68 susukami į kojines, kuri papildoma compaund – derva ir kepinama 1800 laipsnių C temperatūroje. Po mechaninio apbirbimo gauti vamzdžiai metalokeraminiais klijais klijuojami prie aliuminio ir titano mazgų. Po to jau galutinis produktas vėl patenka į terminį apdirbimą. Tinkamas aukščiau minėtų medžiagų parinkimas leidžia užtikrinti gaminio stiprumą ir patikimumą. Pagal svorį, ir kitus duomenis šie rėmai žymiai viršija visas aukščiau minėtų medžiagų savybes, bet kosminės technologijos apsprendžia ir kosmines kainas.

Reikia pažymėti šias firmas: SCOTT, GIANT, TREK. Firma SCOTT 1997 m. į rinką išleido karbononį modelį ENDORPHIN. Ši konstrukcija be užpakalinių šakių.

Į kovą stojo ir firma GIANT. Jų sukurtas karbononis modelis MSM990 irgi turi visas geriausias technologijas. Kadangi Amerikos gamintojai neturi analogų dizaino srityje, tas rodo, kad firma dirba savarankiškai. Požiūris į GIANT turi būti rimtas, nežiūrint, kad firma Taivanio.

 

Ekskliuzyvinių lydinių rėmai

 

Kaip taisyklė, iš berilio. Viršija titaną, aliuminį, kompozitą svoriu ir stiprumu, daug kartų viršija juos kaina. Tokie rėmai kainuoja 14000 – 18000 litų.

 

 

Rinkdamiesi užsienio firmų dviratį, stenkitės išvengti negirdėtų kompanijų, netgi jeigu kaina gundytų, o rėmas blizgėtų dažais. Iš tikrųjų geras dviratis negali būti pigus, nors jo kaina priklauso nuo paskirties ir detalių bei medžiagų kokybės. Taip pat priklauso nuo firmos – gamintojos.

Atsiminkite dviračių gamybos flagmanus: BIANCHI (Italija nuo 1885 m.); CANNONDALE (USA nuo 1977m.); CENTURION (Vokietija nuo 1970m.); COLNAGO (Italija nuo 1954m.); CYCLETECH (Olandija nuo 1982m.); DIMOND BACK (USA nuo 1972m.); GARY FISHER (USA); GIANT (Taivanas); GT (USA); HERCULES (Vokietija 1897m.); K2 (USA); MARIN (USA); MBK (Prancūzija nuo 1970m.); MONGOOSE (USA nuo 1977m.); MUDDY FOX (USA nuo 1895m.); PANTHER (Vokietija nuo 1920m.); PEUGEOT (Prancūzija); SCOTT (USA nuo 1979m.); SPECIALIZED (USA vienas pirmų MTB gamintojų); TREK (USA); UNIVEGA (USA); WHEELER (Vokietija). Labai puikūs dviračiai firmos TREKKING FOX (Taivanis), verti dėmesio firmos AUTHOR (Čekija) dviračiai.

Pirkdami kreipkitės tik į specializuotas parduotuves.

 

Dviračių parduotuvė siūlo platų asortimentą

Dviračių parduotuvė

Dviratis tai yra puiki  ekologinė transporto priemonė, kuri  suteikia galimybę jums pamiršti  apie  kamščius,  mėgautis  aplinkiniu pasauliu ir tuo pačiu  sutvarkyti savo sportinę  formą. Tačiau prieš tai, kai bus pasirenkamas dviratis  reikia  labai gerai pagalvoti ir  išanalizuoti  modelių rinką.  Šiuo metu dviračių parduotuvė  jums gali pasiūlyti labai didelę modelių įvairovę, kad paprastam pirkėjui  tiesiog pradės  akys raibti. Kad pasirinktumėte  būtent jums tinkamą modelį ir tuo pačiu nemokėtumėte  už nereikalingas  funkcijas pradžioje  jums reikia  pasirinkti koks  modelis jums reikalingas ir kokia turi  būti jo rūšis.  Priklausomai nuo paskirties yra  išskiriamos kelios dviračių rūšys, tai kalnų, turistiniai, plentiniai, kalnų ir  vaikiški dviračiai.  Visų pirma, nustatykite  koks  yra dviračio pirkimo tikslas, tai gali būti dviračio  turizmas,  pasivažinėjimas miete, ekstremalus  sportas arba   važiavimas iš  namų į darbą.  Kiekviena dviračio rūšis yra  skirta  tam, kad  galėtų  atlikti  tam  tikras užduotis.  Jei jūs  įsigysite  miestui  skirtą  dviratį dviračių  turizmui tokiu atveju  tai nebus  naudingas pinigų  investavimas.  Bet kokiu  atveju dviračio pasirinkimas turi  būti labai gerai  apgalvotas.  Dviratis tai yra  labai  sudėtingas mechanizmas ir į  jo pirkimo procesą reikia  atsižvelgti labai  rimtai, praktiškai taip kaip ir į  automobilio pirkimą.   Tiem kas nori įsigyti  dviratį yra būtina  atsižvelgti į  tai, kad būtų idealus kainos ir kokybės  santykis.

Kai  dviračių parduotuvė  jums  siūlo labai platų  asortimentą  jūs turite  pasirinkti jums  tinkamą  dviratį ir turite  vadovautis  tam tikrais kriterijais. Jūsų dviratis  turi  būti lengvas, kadangi laikinai jums gali tekti  dviratį  nešti rankoje.   Be to, šis  transportas turi būti  patikimas ir tvirtas, kadangi  remontas gali kainuoti pakankamai daug pinigų.  Taip pat  turite  atkreipti dėmesį į tai ar  dviračio remontas  bus prieinamas ar galėsite lengvai  surasti reikalingas  dalis.  Jis turi  būti lengvai valdomas, kadangi gali taip  būti, kad jums reikės  įveikti  vingiuotus takeliu ir  siaurus kelio ruožus. Dviratis  turi  būti saugus ir tvirtas, tai yra  labai svarbu visų pirma  norint išvengti  galimų  traumų.  Greitis taip pat yra labai  svarbus parametras, kadangi  jūs turite  turėti galimybę greitai įsibėgėti.  Labai  aišku, kad visi parametrai  negali būti idealūs, kai yra  kalbama  apie vieną dviratį. Kai dviratis yra tvirtesnis  atitinkamai   išauga ir jo masė. Iš kitos pusės lengvi dviračiai įprastai kainuoja  nepigiai. Kiekvienas pasirinkimas tai yra tarsi tam tikras kompromisas ir kadangi  gamintojai tai žino, jie  stengiasi  pirkėjam pasiūlyti tokius dviračius, kurie  turi  tam tikrą  paskirtį. Ką  pasirinkti reikia  spręsti  tik jums.

Galbūt, kai yra atliekamas dviračių  pasirinkimas jums  gali padėti tipinių klausimų  rinkinys į kuriuos  atsakant yra paprasčiau nustatyto  poreikius ir tikslus.  Pirma, kokiu  tikslu jums  yra reikalingas  dviratis ar  jis turi  būti  sportinis ar  skirtas važiavimui miesto teritorijoje.  Taip pat reikėtų  atsižvelgti į tai kokiais keliais jūs planuojate  važiuoti, tai bus  asfaltas, gruntas ar  neasfaltuotas kelias.  Reikia žinoti ar  jums yra svarbus  greitas važiavimas  asfaltuotu keliu ar  jūs ketinate dažnai  važiuoti  neasfaltuotomis  vietovėmis.  Koks būtent dviračių  sportas  jums yra įdomus, ar jūs  norite važiuoti  žiemos laikotarpiu, koks yra jūsų  svoris, ar jūs norite  gaišti savo laiką ir pinigus dviračio remontui, jei taip, tai  kaip dažnai jūs tai planuojate  daryti. Na ir žinoma kokią  sumą  jūs galite  skirti savo dviračiui?  Taigi galvokite, palyginkite  dviračius ir pasirinkite tai kas jums labiausiai patinka. Ir tada jūs galėsite pasirinkti ne  tik savo svajonių dviratį, kuris taps jūsų patikimu  draugu ilgam laikui, tačiau  taip pat  nusipirksite  patikimą  dviratį. Dviračių parduotuvė jūsų laukia.

Daugiau informacijos rasite čia.