Kokybiškos Dviračių dalys

Dviračių  dalys tai  yra labai svarbus klausimas, tačiau  norint žinoti kas gali  būti  blogai  su dviračiu reikia žinoti iš ko gi  yra  sudarytas  dviratis. Labai svarbi dviračio dalis  yra  jo rėmas.  Nuo jos  priklauso tai   kokiomis  sąlygomis galės  važiuoti dviratis. Jau daugelį  dešimtmečių dviračio  išvaizda  praktiškai nepasikeitė.  Dviračio rėmas yra gaminamas  naudojant  aštuonis  vamzdžius ir dar trys  vamzdžiai perėjo  į priekį. Per pastaruosius 20  metų  į ramų gamybos  sritį  buvo įnešti  tam tikri pakeitimai.  Pradžioje   atsirado triatlonininkai ir tada atsirado dviračiai, kurie turi  netradicinį rėmą, vėliau tapo  aktyviai vystytis  kalnų dviračiai.  šiuolaikiškos medžiagos  ir  technologijos  leido  sukurti naujas koncepcijas ir jei anksčiau dviračiai  buvo  tik kieti, tokiu  atveju šiuo metu  labai  dažnai  yra  naudojamos  amortizuojančios  šakutės. Taip pat yra  labai populiarūs  moteriški, atviri  rėmai.  Kita ne ką mažiau svarbi  dviračių  dalis  tai ratai. Geras  dviračio ratas  yra  surinktas    atskirų komponentų.  Kartais  tam tikri komponentai yra  suderinami  arba jų nėra.  Pavyzdžiui, puikūs  karbono ratai neturi  mums tradiciškai  žinomų  stipinų.  Naudojami ratai tai yra vienas  iš svarbiausių parametrų, kadangi  dažniausiai būtent ratai ir nustato  koks  yra  dviratis.  Vienas  ir tas  pats  rėmas su  skirtingais ratais gali  elgtis  skirtingai.  Pagal rėmą   dažniausiai pakankamai  paprasta  nustatyti koks  dviratis yra priešais jus, kadangi   hibridai  pagal savo parametrus  labai dažnai  yra  panašūs  į  MTB dviračius, kurie  yra  skirti  neagresyviam važiavimui.  Pagal ratus  atliekama  pirminė klasifikacija  yra labai paprasta, jei dviračio ratai yra pakankamai platūs 26  colių tokiu  atveju prieš jus  yra  MTB dviratis.

 Taip  pat neturėtų   būti pamirštos tokios dviračių dalys kaip  padangos, kadangi  vienas ir tas  pats dviratis, tačiau  su  skirtingomis padangomis  gali  elgtis  visiškai  skirtingai. Padangos  gali  būti gaminamos  įvairioms  oro sąlygoms.  Tinkamų padangų  pasirinkimas kiekvienai kelionei gali ženkliai palengvinti  jūsų   važiavimą. Jei  jūs pasirinksite plačias ir  spygliuotas padangas tokiu   atveju jūsų dviratis elgsis panašiai kaip ir MTB dviračiai. jei  įsigysite plonas  padangas tokiu  atveju palengvinsite savo  važiavimą  gerui keliu su  kieta  danga. Priekinio  ir galinio rato  funkcijos labai  skiriasi, todėl pakankamai dažnai jose  yra   naudojamos  skirtingos padangos.  Taip  pat reikia  įvertinti tai, kad   šiuo  metu  yra kelių  rūšių kamerų  vožtuvai.  Tai gali   būti  prancūziški  vožtuvai arba  autonomiški.  Kai  kuriose  kamerose  yra naudojami  pailginti  vožtuvai.

Ir štai  pabaigoje turėtų   būti  aptariamos tokios kokybiškos dviračių dalys-adviratis.lt be kurių nebūtų įmanoma  įsivaizduoti kaip jūs  vairuotumėte dviratį.  Tai be  jokių  abejonių yra vairas.  Šiuo metu dviračiuose  yra naudojamos kelios  pagrindinės vairų  rūšys.  Pirmasis  variantas  tai tradicinis vairas-ragai, dažniausiai jis yra naudojamas lenktyniniuose ir turistiniuose dviračiuose.  Važiuojant keliais  jis  turi labai didelius privalumus.  Vienas iš pagrindinių yra tas, kad galima  varijuoti  sėdimą  ant  dviračio. Tai yra  gali būti  naudojamas įvairus  vairo paėmimas. Galėsite važiuoti  tiek  agresyvioje terpėje, tiek  ir  ramia danga.  Taip pat  labai  patogu šiuo  atveju  naudoti  stabdymo  rankenas ir pavarų  perjungimo   elementus.  Kitas  variantas  yra plokščias  vairas, kuris dažniau  naudojamas  MTB dviračiuose. Šis  vairas  yra  prastesnis, nei  pirmosios  rūšies.  Tačiau  turėdami tokį vairą   galėsite  važiuoti  sudėtingesnėmis sąlygomis.  Na ir paskutinis galimas vairo variantas tai pakilęs  vairas, kuris  dažniausiai  montuojamas  plentiniuose dviračiuose. Priklausomai nuo  to kokį dviratį jūs galėsite pasirinkti savo važiavimo  stilių,  nuo to  priklausys  jūsų patogumas kelyje.

 

KAIP IŠSIRINKTI DVIRATĮ?

KAIP IŠSIRINKTI DVIRATĮ?

 

Ši tema dažnam aktuali ir keliama spaudoje, Internete. Šiame straipsnyje į šį klausimą atsako dviračių sporto veteranas, 1982 – 1990 metais dalyvavęs profesionaliame sporte, 1992 – 1995 metais dirbo Aukštojo sportinio meistriškumo kompleksinėje mokykloje dviračių mechaniku. Nuo 1995 metų, prasidėjus MTB varžyboms, aktyviai dalyvavo jose ir tapo pirmuoju Sankt – Peterburge MTB Sporto meistru. Tikimės, jo praktinė patirtis tiek dviračių sporte, tiek MTB ir veloturizme ir pamokymai bus naudingi. (Arnold Leonidovič).

 

Nuo ko pradėti?

 

Jeigu kalbėti apie naujokus, kurie dabar ruošiasi pirkti dviratį, ko reikėtų vengti pasirinkime?

Pirmiausia reikia aplankyti specializuotas dviračių parduotuves, ne universalinę parduotuvę, ar galanterijos prekių, kuriose parduodami kokie – tai dviračiai. Pirmojo apsilankymo tikslas – gauti konsultaciją, kurią galanterijos parduotuvėje vargu ar gausite. Toliau reikėtų sau užsibrėžti žinomų firmų sąrašą. Negalima ignoruoti firmos istorijos, jei ji gamina dviračius virš 50 metų, ja jau galime pasitikėti, ji turi reikiamą patirtį. Jei firma rinkoje 7 –i metai, tai verta labai pamąstyti.

Pagaliau, prieš eidamas į parduotuvę, turi pagalvoti, o kur gi daugiausia važinėsiu? Kai ateini į parduotuvę ir papasakoji, kur ruošiesi keliauti, ką su juo išdarinėti, gauni patarimą, iš kurio galima rinktis.

 

APIE KAINŲ DIAPAZONĄ

 

Jeigu Europoje ar Amerikoje dviračių parduotuvėje paklausite apie dviračių kainas, sužinosite, kad kokybiško ir naujo dviračio pigiau 300 dolerių nebūna. Lietuvoje lygis šiek tiek žemesnis, nes yra didelė vietinė gamykla, tai, sakykim, 600 litų. Pigiau kainuoja kinų gamybos dviračiai, ypač prastos kokybės. Iš tiesų tai veikiantys dviračių maketai.

Paimkim, pavyzdžiui, žmogus atsineša daugiau, nei minėtas minimumas. Tada įsitikinam, kad firma, ties kuria apsistota, patikima ir gerbiama. Jos modelių yra nuo 300 iki 1500 USD. Optimalus išsirinkimas – kažkur 500 USD. Toks modelis turės galimybių “atsargą”, dar reikės poros metų atradimams.

 

KAIP ATPAŽINTI DVIRAČIŲ MAKETUS NUO TIKROS TECHNIKOS?

 

Visų pirma, kaina. Paskui – ryškiu nudažymu, su visokiais irgi ryškiais užrašais, tarkim, “SUPER MTB”. Save gerbiančios firmos negamina “super” dviračių. Ir trečia – reikia vengti pavadinimų, apie kuriuos anksčiau negirdėjote. Arba jei iš visų pusių styro spyruoklės, tai aiškiai maketas.

 

KAS SVARBIAU, RĖMAS AR KOMPLEKTUOJANČIOS DETALĖS?

 

Žodžiu “komplektuojančios” suprantame permetėjus, rankenėles, stabdžius, jų rankenėles, žvaigždžių blokas, grandinė, stebulės, myniklis, priekinis blokas, taip pat trosai, šarvai; komplektuojančios dalijamos į skirtingas klases, kurios, paprastai kalbant, skiriasi svoriu ir patikimumu. Labiausiai žinomos firmos, išleidžiančios komplektuojančias, Shimano ir SRAM. Taip pat lenktyniniams geras detales gamina Campagnolo firma. Paprastai priekinėje sistemoje, kartais ir stabdžiams dedama 1-2 klasėmis žemesni gaminiai, nei užpakaliniam perjungėjui, rankenėlei, įvorėms. Tai todėl, kad priekinis perjungėjas turi mažesnę apkrovą ir nėr tikslo dėti brangius komponentus. Kadangi populiariausia firma „Shimano“, tai, kalbėdami apie detalių klases, kalbama šios firmos klasėmis.

Visada rėmas svarbiausia. Geras rėmas gali kainuoti iki 60-70 % dviračio kainos. Manymas, kad svarbiau komplektuojančios detalės, privertė firmas dėti priimtinas pirkėjui detales, pav. Deore, į nekažin kokius rėmus ir pardavinėja kaip puikius dviračius. Rezultate važiuotojas skundžiasi, kad “dviratis nerieda.”

 

Kokį lygį detalių galima rekomenduoti pradedančiajam?

Komplektuojančios nuo Altus iki Deore naujokui skirtumo nesudarys.

Ar tikslinga pirkti padėvėtą dviratį, kad susidaryti vaizdą, kokio reikėtų?

Mano nuomone, naujokas turėtų pirkti tik naują dviratį. Jis dar nemoka nustatyti susidėvėjimo laipsnio, nežino, kiek reiks įdėti lėšų, kad “pastatytų ant kojų.”

Išsirenkant dviratį, dažnai kreipiamas dėmesys į rankenėles. Tai suprantama – ten didelėmis raidėmis parašyta Deore, ar pan., bet prioritetas ar nepriklausytų įvorėms ar ratams?

Taip, pirmą dėmesį reikia skirti rėmui. Paskui ratams. Tolau stebulėms, mynikliui, o perjungėjai, tai laikys; juos ir pakeisti nebrangu.

 

RĖMAS. Ant rėmo būna parašyta, iš ko jis pagamintas. Hi-ten – “konstrukcinis pagerintos kokybės plienas.” Pats žemiausias lygis, jei dviračiu nelaikysime maketo, kurie surinkti iš vandentiekio vamzdžių. Geri rėmai CR-Mo (Crom-molibden). Jei pilnai surinktas iš tokių vamzdžių, kainuoja apie 800 Lt., dabar daugiausia gaminami tik viena, ar 3 vamzdžiais iš CR-Mo, kita – Hi-Ten. Anksčiau pilnai CR-Mo gamino firmos Kona, Marin ir Univega. Šiandien, kai gamyba iš išsivysčiusių šalių perkelta į besivystančias, naudojamų medžiagų kokybė pažemėjo.

Dauguma firmų šiandien gamina dviračius aliuminiais rėmais. Aliuminio irgi visokio būna. Daugiausia paplitęs (dėl kainos) 7005i. Galima apie jį daug kalbėti, užtektų žinoti, kuo mažesnis numeris, tuo lydinys brangesnis ir kokybiškesnis. Rimtos firmos naudoja lydinį 6061.

Kitos medžiagos (Carbon, Titan, Magnium), ne naujokui.

 

DVIRAČIŲ DALYS

 

RATLANKIAI. Juos irgi gamina iš aliuminio lydinių, brangių ir pigių. Jie termiškai apdirbami, o kiti žinomi gamintojai prisodrina metalų nitridais, kurie sukietina paviršių. Ant gerų ratlankių gali buti parašyta: 6061 Hi-tempered. Taip pat firmos pavadinimas. Gerbtinos firmos Mavic, Rigida, Alex, Weinmann, Remerks.

Geriau dvigubi ir trigubi ratlankiai, dargi su pistonais. Pistonai perskirsto apkrovas tarp skirtingų ratlankio dalių (išorinės ir vidinės), taip pat sustiprina, neleidžia išrauti stipino.

 

STEBULĖS. Kokybiškos stebulės turi trigubą apsaugą nuo purvo, korpuse turi matytis, kad apdirbti rėžikliu, tai rodo, kad stebulė ne lieta. Venkit stebulių be užrašų.

 

MYNIKLIO neįmanoma apžiūrėti, galima paskaityti dokumente, pridedame prie dviračio. Geriau, jei turi gamyklinius guolius (kasetę), nei tadicinius. Tai leidžia ilgai dirbti be jokio aptarnavimo.

 

Štai jaunuolis ateina į parduotuvę ir mato dviratį su dviem amortizatoriais. Gražus toks, spyruoklinis. Ar tikslinga tokį pirkti, kam galima parekomenduoti?

Ką apie juos pasakyti? Amortizacinis iki 1000 litų – veikiantis maketas. Iki 500 litų – tik maketo imitacija. Tokia “technika” labiausiai tinka atvejui “pirmas vaikinas kaime.” Amortizaciniai nuo 500 iki 1000 litų – dviračiai pensininkui. Puikiai tinka nuvažiuoti iki garažo, ar “aplink sodybą.” Neskubiai ir komfortiškai. Brangesi nei 1000 litų – ekstremalui “be smegenų.” Naujokui geriausiai apsistoti ties paprastu dviračiu, su priekine amortizuojančia šake, ar net paprasta.

 

II. Dviratis velo turistui, “ne ekstremalui.”

Pafantazuokime apie dviratį, kuriuo turistas važinės po Lietuvą, Europą. Koks tipas jam labiausiai tinkamas?

Tokioms užduotims labiausiai tinka Hibridas. Jis tuo skiriasi nuo MTB, kad turi ratus 28”, daugiau žvaigždučių priekiniam žvaigždžių bloke, siauresnes padangas (iki 1,75”).

Kokius privalumus turizme turi Hibridas prieš MTB?

Didesnio diametro ratai, dargi siauresnėmis padangomis, leidžia mažesniu energijos poreikiu važiuoti didelius atstumus. Mažesnis pasipriešinimas riedėjimo trinčiai. Normalus sveikas žmogus po nuvažiuotų 100 km nepasijus labai nuvargęs. O norint nuvažuoti 100 km su MTB, reikia gerai pasiruošti.

 

Kodėl ir rėmo geometrija Hibrido kitokia, nei MTB?

Taip, myniklis “nuleistas” iki 75mm. MTB myniklis vienoje linijoje su stebulėmis. Atitinkamai Hibrido kitoks vairo kolonėlės kampas ir tuo pačiu kitoks šakės išlenkimas, kas daro dviratį geriau riedančiu. Pagal komplektojančių klasę Hibridas nesiskiria nuo MTB.

Yra nuomonė, kad, jei MTB įstatytume plikas ir gerai pripūstas padangas, tai skirtumo nebus.

Kiek MTB labiau visureigis?

Rėmo geometriją mes aptarėm, todėl vien padangos to nepadarys. Pravažiuojamumo atveju pasakysiu, kad 90 atvejų iš 100 Hibridas nenusileidžia MTB. Jis pravažiuoja visur, kur yra nors takelis. Turistas retai važinėja mišku ar tundra. Kaip taisyklė, jis juda keliu ar taku. O kuo didesnis ratas, tuo geresnis pravažiavimas.

PAGRINDINIAI DVIRAČIŲ TIPAI

 

Pirmiausia tai – klasikinės komponuotės dviratis, vadinamas KELIONINIS dviratis. Atviras ar uždaras rėmas, 28” dydžio ratai, skydeliai, tvirta bagažinė, uždara grandinė, dauguma modelių turi šviesos įrangą. Atsisėdus, nelaužia nugaros, tačiau padėtis neideali, nes netinka ilgoms kelionėms. Turi dažniausiai 1 pavarą, tačiau paskutiniu metu pasitaiko su 3-4-5-7 planetarinėmis pavaromis. Dviračio svoris 15 – 18 kg.

 

Kitai grupei galime priskirti HIBRIDO tipą. Tai dviratis su 28” ratais (622 X 32,37,40), stipriu rėmu, turinčiu MTB geometriją ir komponavimą, (t.y. nėra myniklio pažeminimo), kiti mazgai irgi paimti nuo MTB. Kai kuriuose uždėtas sportinis vairas (lenktas). Nuo čia ir hibrido pavadinimas. Dažnai (ne visada) uždėta bagažinė, skydeliai ir pan. Labai dažnai rėmai gaminami iš CR –Mo, ALU, rečiau titano. Šie dviračiai plačiai naudojami tolimoms kelionėms, stiprus rėmas ir patikimos detalės leidžia važuoti įvairiais keliais ir raižyta vietove neblogu greičiu. Kaip taisyklė, jie turi 15 – 24 pavaras. Svoris 13 – 16 kg.

 

LENKTYNINIAI DVIRAČIAI. Per 50 paskutinių metą komponuotė iš esmės nepasikeitė. Ratai 27”, išskyrus specialius. Pasikeitė tik atskiri mazgai ir agregatai, pavarų sistema. Pasirodė naujo tipo, klinčeriniai ratai, su ypač siauromis padangomis ir kameromis. Pagrindinis tikslas – važiuoti labai greitai ir toli. Net neparuoštam žmorui 100 km – juokas. Turi nuo 12 iki 18 pavarų. Gamyboje plačiai naudojami aliuminio, titano lydiniai, sveria 8,5 – 13kg.

 

ATV (All Terrain Bike), t.y. dviratis visureigis. Kai kas suplaka su MTB. Paprastai jis nebrangus dviratis, MTB komponuote, ratai 24, 26”, viršutinis rėmas aiškiai paduotas atgal. Padangos aukštu profiliu, “agresyvus” protektorius. Yra 15 – 18 pavarų. Mėgsta juos 13 – 16 metų paaugliai.

Reiktų išskirti šios klasės dviračius, bet 20” ratais. Patys mažieji ATB dviračiai, skirti 8-9 metų vaikams. Sistemos panašios, kaip ir didesnių. Padeda sukaupti patirtį važiuoti ir remontuoti dviratį.

 

VMH dviratis, skirtas dviračių krosui. Labiausiai tinka vaikams, ieškantiems nuotykių, minimalūs reguliavimo poreikiai. Rėmas galingas, 20” ratai aukšto profilio padangomis, nėra pavarų. Rėmo geometija ideali vaikams. Pats saugiausias, nes rėmas minimalaus aukščio. Užsienyje tai pati populiariausia klasė tarp vaikų virš 8m. Net užaugę tokiais dviračiais kartais važinėja freestyle. Begalinis kainų diapazonas. Yra VMH, kainuojantys 100 USD, kai būna monstrai, skirti varžyboms, 900 – 1200 USD. Varžybos šioje klasėje vyksta specialiose trasose, kaip ir motokroso ir sutraukia daugybę žiūrovų.

 

SUDEDAMI dviračiai – labiausiai anksčiau paplitę tarp vaikų. Šiandien siūlomi įvairūs sudedami dviračiai, su bėgių perjungėjais, pasirodė ir “kuprininiai” dviračiai. Tokie susideda į 3 dalis ir telpa kuprinėje. Labai patinka automobilistams.

 

Dviračiai patiems mažiausiems užsienyje sujungti į „stabilaizer“ klasę. Pradėti mokytis važuoti, su pristatomais ratukais.

Ir, žinoma, populiariausieji MTB(mauntain bike) dviračiai.

 

70- ųjų pabaigoje ir 80-ųjų pradžioje Vakaruose dviračių pramonė pradėjo sparčiai vystytis, tuo pačiu į “titanų” kovą stojo japonų ir taivano korporacijos. Jos lėtai, bet sėkmingai pradėjo iš rinkos išstumti Europos gamintojus. Azijos regione susikūrė ištisa dviračių industrija, gaminanti kokybiškas ir pigias detales dviračiams, pačius dviračius irgi. Pasirodė didžiulės korporacijos – detalių visiems dviračiams gamintojos. Viena jų – SHIMANO, japonų korporacija, turinti gamyklas Europoje, JAV ir Azijoje.

Kad suprastume, kas rašoma toliau, įsisąmoninkime, kad bet koks dviračių gamintojas gamina tik rėmus, šakę (kartais ratus), juos dažo, rašo savo firmos pavadinimą, ar savo pavardę. Visos kitos detalės imamos jau pagamintos. Netikslinga vienam gamintojui 100% gaminti dviratį. Vienos firmos daro ratlankius, kitos – stebules, balnelius ir t.p.

 

Priklausomai nuo rėmo klasės ir skirtų užduočių, parenkamos tos ar kitos detalės, atitinkančios duotus uždavinius. Toliau – surinkimas, ir pagamintas dviratis keliauja į firmas – pardavėjas. Šiandien 75% dviračių pasaulyje komplektuojami SHIMANO detalėmis, likusieji pasiskirsto tarp Vokietijos, Prancūzojos, Italijos ir kt. šalių firmų.

Nors revoliucinės komponuotės idėjos priklauso ne japonams, nes seniausi gamintojai Anglijoje, JAV, Vokietijoje.

80- ųjų pradžioje pasirodė visiškai naujos dviračių grupės, turinčios dideles galimybes. Tai visa šeima MTB, turintys stiprų ir lengvą rėmą, lengvų lydinių ratlankius, galingas padangas. Šie dviračiai turi iki 27 pavarų. Bet pažymėkim, kad jie netinka pasiekti iki tol nematytiems greičiams. Jie važiavimui ypatingai sunkiomis sąlygomis: kalnais, akmenimis, purvu, sniegu, smėliu, t.y. ten, kur paprastas nepravažiuoja. Ir didelis pavarų skaičius, įvairioms sąlygoms, taip pat laipsniškam ir švelniam perėjimui tarp jų.

MTB ypatumas ir aukštas klirensas. Važiuojant per nelygumus, žvaigždėmis jų neužkabinam. Taip pat MTB turi ilgesnę bazę – atstumus tarp stebulių. Padaryta, kad kuo sunkiau virstų į priekį ir atgal. Kaip taisyklė, MTB turi pakankamai platų ir tiesų vairą. Nors toks vairas ilgoms kelionėms netinka, joms patogesnio už lenktyninį nesugalvota. Tiesus vairas padeda efektyviau valdyti dviratį stipria raižyta vietove, važiuojant lėtai, o tai pagrindinė jo paskirtis.

 

SHIMANO firmos patirtis

 

Revoliucija buvo indeksuotų perjungėjų sukūrimas – SIS (Shimano Index System). Kai vienas perjungėjo rankenėlės trakštelėjimas perjungia vieną pavarą. SIS leidžia labai tiksliai perjungti pavaras. Pasikeitė ir žvaigždžių blokas. Kompiuterio pagalba pavyko apskaičiuoti geriausią grandinės trajektoriją, perjungiant indeksuotai. Žvaigždutėse matome įgilinimus, kai kurie dantys pakeitė aukštį. Žvaigždutės sudedamos tiksliai kiekviena į savo vietą. Tarpas tarp jų irgi apskaičiuotas ir yra pastovus. Tai leidžia nukreipti grandinę tiesiai ant kitos žvaigždutės.

Pasikeitė užpakalinis perjungėjas, tapo ilgesnė kojelė su rateliais, kad grandinės ilgį lengviau būtų galima kontroliuoti.

Priekinį perjungėją dirbti SIS režimu buvo daug sunkiau priversti dirbti. Priekinis perjungimas visada susijęs su greičio praradimu, nes perjungiant reikia sumažinti jėgą į pedalus. SHIMANO sukūrė naujas varančiąsias žvaigždutes su 4 poromis spyglių, kurie “pagauna” grandinę ir nuveda trumpiausia trajektorija ant sekančios žvaigždės. Taip pat vidutinės žvaigždės dantys tokios formos, kad leidžia perjungti pavaras nemažinant greičio. Sistema mažina žvaigždučių susidėvėjimą.

 

Jei firma SHIMANO tobulina klasikines pavarų perjungimo sistemas, tai vokiečių firma SACHS stengiasi nestandartiškai spręsti perjungimo problemas. Ji sukūrė sistemą 3X7, kuri pakeis mūsų supratimą apie pavarų perjungimą.

Šiame variante 7žv. blokas sujungtas su 3 planetarinių pavarų stebule. Tas visai leido atsisakyti priekinio perjungimo. Perjungimas lengvesnis, grandinė tarnauja žymiai ilgiau (nes mažėja lenkimas), trumpinti ją, trumpinti perjungėjo kojelę.

Firma SACHS pažengė priekin, sukurdama naujo tipo grandinę. Ji nekelia triukšmo, skiriasi nuo paprastos, kad ašelės tartum sailen – blokuose. Tas leido padidinti atsparumą lenkimui, be to ji susiaurėjo (7,05mm vietoje7,35mm), kas labai svarbu, kai blokai iš 8 ar 9 žvaigždžių. Grandys užgrūdintos pagal specialią technologiją. Delta Hardening, kurio esmė – uždedama nerūdijančio plieno molekulė, tas didina resursą. Pati stipriausia grandinė MTB markiruojama SC-M90.

 

Kaip pasikeitė ratai? Anksčiau MTB stebulės niekuo nesiskyrė nuo plentinių, tai vėliau esmingai pasikeitė. Labiausiai užpakalinio rato. Didinant žvaigždučių skaičių, stebulės išlaužimo galimybė padidėjo. Neišprendė problemos diametro didinimas, nei egzotiškų plienų naudojimas, nes MTB apkrovimai be galo dideli.

Firma SHIMANO pasiūlė originalų sprendimą, kurį dabar naudoja visos firmos. Terkšlė prisukama prie stebulės ir ši lyg susideda iš 2 dalių. Tas leido sumažinti ašies išsikišimą iki 6-8 mm (senose buvo 36-38 mm). Tokios stebulės vadinasi PARALLAX HUB. Varančios žvaigždės užmaunamos ant terkšlės būgno, surinktos į paketą. Tokia sistema leidžia pakeisti tik kasetę, pav. kitokio dydžio. Šias stebules vadiname kasetinėmis. Vėliau buvo korpuso diametro didinimas, tas priduoda priekinei šakei didesnį kietumą (užpakalinei irgi). Pats ratas tokia stebule irgi turi didesnį kietumą, vadinasi, ir stiprumą.

 

Trumpai apie ratlankius. Atsirado dvigubi ratlankiai, kurie anksčiau buvo svajonių riba. Be to, paviršių pradėjo sodrinti kitų metalų molekulėmis (pav. titano nitridu), kas leido 3 kartus sukietinti paviršių, nepridėjus svorio. Tai svarbu dėl stabdžių kaladėlių. Stipinai daromi iš kietos medžiagos. Dabar tai, kaip taisyklė, nerūdijantis plienas su CR priedu 18%. Jie stipresni, atsparesni tempimui, nerūdija.

Kosminėms technologijoms įsikišus, leido ratus pagaminti iš kompozicinių medžiagų. Esant mažam svoriui, jų geresnė aerodinamika, be to, jie stipresni. Kai važiuojam paprastu ratu su stipinais, nugalime nemažą stipinų pasipriešinimą orui. Problemos neišsprendžia nei jų skaičiaus mažinimas, nei plokščių stipinų taikymas. Pagrindinis kompozicinių ratlankių trūkumas – didelė kaina.

 

MTB kaip naujos klasės pasirodymas ir rinkos padidėjimas leido atsirasti naujoms technologijoms ir medžiagoms. Šiandien MTB rėmai gaminami iš šių medžiagų:

Plienas – labiausiai išplitęs metalas; A) Mažaanglis plienas; B) legiruotas plienas (CR-Mo); C) Aliuminio lydiniai; D) Titano lydiniai; E) Kompozicinės medžiagos (Carbon); F) Egzotiški lydiniai, pvz. berilio. Kokį pasirinkti?

Labai individualus sprendimas. Svarbiausia, vis tiktai, kaina. Aptarkim.

 

Pats lengviausias aliuminio rėmas – Klein Adroit sveria 1300 gr., karboninis Trek – 1250 gr., titaninių lyderis – Merlin XLM – 1300 gr. Jiems nedaug nusileidžia plieniniai, pav CR-Mo rėmas sveria 1600 gr. (pvz., Scott Team Raicing). Aišku, visi šie rėmai kainuoja daug, čia svarbiausia – firma, o ne medžiagos.

Vidutinio lygio (nuo 1000 iki 2000 Lt dviračio kaina), skirtumas svoryje yra. CR-Mo rėmas šioje kategorijoje sveria apie 2kg, aliuminis apie 1700 gr. Titano rėmas šioje klasėje būna tik besivystančiose šalyse. Jų svoris 1500 – 1750 gr. Dviratis tokiu rėmu kainuos apie 2500Lt. Koks skirtumas tarp medžiagų?

 

Plieniniai rėmai (angl. BUTTED)

 

Batting – dydis, charakterizuojantis sienelės storį viduryje ir gale vamzdžio. Būna dvigubas, trigubas ir keturgubas. Paskutinis MTB paprastai nenaudojamas. Apkrova didžiausia vairo kolonėlės rajone, myniklio, po sėdyne, apatinėje grandinės šakės pudėje. Todėl reikalingas skirtingo storio vamzdis, mažėja svoris. Vamzdžio viduje gali būti įvairios stiprinančios spytioklės. Žinotina, kad plieninis rėmas tarnauja dešimtis metų ir visada praneša apie nemalonumus: įtrūkimai, pan. Lengva remontuoti. Rėmai skirstomi pagal sujungimo būdą. Pati dažniausia dabartinė – klijavimo – suvirinimo tehnologija HIGH TEN (HIGH TENSILE). Jos esmė – apdirbtus mechaniniu būdu galus apdirba srovei laidžiu klijumi – fliusu ir pirminiai surinktu rėmu, esančiu ant spec. stendo, paleidžiama elektros srovė. Gaunamas elektrinis lankas, kuris išlydo galus, ir mes gaunam konstrukciją, vadinamą „monokokk“. Tokie rėmai pigūs, stiprumas atitinkamas. Klasikinė litavimo schema, sidabriniais lydmetaliais, naudojama retai, tai rėmai brangūs, „HAND MADE“.

Plačiausiai naudojama japonų firmos „TANGE“ technologiją. Ji primena tarybinį angliarūgštinį suvirinimą, nors skiriasi iš esmės. Ji surenka “monokokk”, turintį kokybiškus sujungimus, naudojant kokybišką batiruotą plieną. Gaunamas stiprus ir lengvas rėmas.

Ne taip daug firmų gamina kokybiškus legiruotus vamzdžius rėmama. Atsiminkit jų pavadinimus: „REINOLDS“ (USA); „COLUMBUS“ (Italija); „VITUS PRESTIGE“ (France); „TRUE TEMPER“ (USA); „ORIA“ (Azija); „TANGE“ (Japan) ir kt. Kiekviena firma turi savo žymeklį, kurį deda ant apatinio ir balnelio vamzdžio ir duoda informaciją apie medžiagą, vidinį profilį ir apdoroto vamzdžio paskirtį.

 

Aliuminio lydinių rėmai

 

Taip pat plačiai paplitę, kaip ir plieniniai. Skirtingai nuo plieninių, didesnio diametro ir storesnėmis sienelėmis. Jų amžius – apie 10 metų. Vėliau stiprumas mažėja, gali sulūžti netikėtai. Aliuminis reikalauja specialaus paviršiais apdirbimo, kitaip greitai koroduoja, sudėtinga dažyti (paprastai dažai epoksidiniu pagrindu).

Pagrindinis skirtumas nuo plieninio – didesnis kietumas. Atitinkamai naudingumo koeficientas aukštesnis, nes pats rėmas sugeria mažiau energijos. Užtat didesnė vibracija, užtat nerekomenduojama važiuotojams, lengvesniems kaip 70-80 kg. Iš teigiamų savybių – agresyvumas, kai tik pradedat minti pedalus, šoksta priekin, užtai ir stoja, kai nebesukat.

Galima padaryti išvadą: aliuminis rėmas tam, kas nebijo prarasti komforto, mėgsta agresyvų važiavimą, sveria 70-80 kg. Nors dauguma perka dėl kitų faktorių: gražiai atrodo stori aliumiminiai vamzdžiai. Lyderis tokių rėmų gamyboje JAV firma CANNONDALE (nuo 1977 m.). Rėmai pagaminti iš lydinių, naudojamų aerokosminėje pramonėje ir dar termiškai apdirbami. Tokiems rėmams firma duoda garantiją visam gyvenimui. Skirtingai nuo kitų, „CANNONDALE“ visas suvirinimo siūles nušlifuoja (rankiniu būdu). Tas labai pagerina estetiką.

Visi CANNONDALE dviračiai tik klasės HAND MADE, gaminami tik JAV ir surenkami tik rankomis. Jų kainos prasideda nuo 1000$. Be CANNONDALE, kokybiškus dviračius aliuminio rėmais gamina firmos: GT (USA); WHEELER (Germany); TREK(USA); MARIN (USA); GIANT (Taivan’); SCOTT (USA).

 

Titano lydinių rėmai

 

Sutinkami retai, dėl aukštos kainos. Nors titanas labiausiai paplitęs metalas, visi gaminiai iš jo su volframu, molibdenu, kobaltu – labai brangūs. Labai sunkiai termiškai apdirbami. Nors nerūdija, nereikia dažyti (tik poliruoja). Rėmas su šake sveria 1000-1200 gr. Važiavimas minkštas, geras.

Labiausiai žinoma firma – tai „WHEELER“. WHEELER titaninius rėmus gamina senai ir savarankiškai. Geru titano apdirbimu gali pasigirti dar Merlin Titanium savo XLM modeliu, kuris kainuoja 2700 USD (tai kaina JAV).

 

Kompoziciniai rėmai

 

Gaminami, naudojant kosmines technologijas. Daromi iš siūlų: karbono, kevlaro, fiberstiklo; siūlai po 68 susukami į kojines, kuri papildoma compaund – derva ir kepinama 1800 laipsnių C temperatūroje. Po mechaninio apbirbimo gauti vamzdžiai metalokeraminiais klijais klijuojami prie aliuminio ir titano mazgų. Po to jau galutinis produktas vėl patenka į terminį apdirbimą. Tinkamas aukščiau minėtų medžiagų parinkimas leidžia užtikrinti gaminio stiprumą ir patikimumą. Pagal svorį, ir kitus duomenis šie rėmai žymiai viršija visas aukščiau minėtų medžiagų savybes, bet kosminės technologijos apsprendžia ir kosmines kainas.

Reikia pažymėti šias firmas: SCOTT, GIANT, TREK. Firma SCOTT 1997 m. į rinką išleido karbononį modelį ENDORPHIN. Ši konstrukcija be užpakalinių šakių.

Į kovą stojo ir firma GIANT. Jų sukurtas karbononis modelis MSM990 irgi turi visas geriausias technologijas. Kadangi Amerikos gamintojai neturi analogų dizaino srityje, tas rodo, kad firma dirba savarankiškai. Požiūris į GIANT turi būti rimtas, nežiūrint, kad firma Taivanio.

 

Ekskliuzyvinių lydinių rėmai

 

Kaip taisyklė, iš berilio. Viršija titaną, aliuminį, kompozitą svoriu ir stiprumu, daug kartų viršija juos kaina. Tokie rėmai kainuoja 14000 – 18000 litų.

 

 

Rinkdamiesi užsienio firmų dviratį, stenkitės išvengti negirdėtų kompanijų, netgi jeigu kaina gundytų, o rėmas blizgėtų dažais. Iš tikrųjų geras dviratis negali būti pigus, nors jo kaina priklauso nuo paskirties ir detalių bei medžiagų kokybės. Taip pat priklauso nuo firmos – gamintojos.

Atsiminkite dviračių gamybos flagmanus: BIANCHI (Italija nuo 1885 m.); CANNONDALE (USA nuo 1977m.); CENTURION (Vokietija nuo 1970m.); COLNAGO (Italija nuo 1954m.); CYCLETECH (Olandija nuo 1982m.); DIMOND BACK (USA nuo 1972m.); GARY FISHER (USA); GIANT (Taivanas); GT (USA); HERCULES (Vokietija 1897m.); K2 (USA); MARIN (USA); MBK (Prancūzija nuo 1970m.); MONGOOSE (USA nuo 1977m.); MUDDY FOX (USA nuo 1895m.); PANTHER (Vokietija nuo 1920m.); PEUGEOT (Prancūzija); SCOTT (USA nuo 1979m.); SPECIALIZED (USA vienas pirmų MTB gamintojų); TREK (USA); UNIVEGA (USA); WHEELER (Vokietija). Labai puikūs dviračiai firmos TREKKING FOX (Taivanis), verti dėmesio firmos AUTHOR (Čekija) dviračiai.

Pirkdami kreipkitės tik į specializuotas parduotuves.

 

Įvairaus platumo dviračio vairai

Dviračio vairai

                   Dviračio vairas tai yra labai svarbi dviračio  dalis nuo  jo tiesiogiai  priklauso jūsų važiavimo  stilius.  Tiesus  ar išlinktas, trumpas  arba  ilgas. Visa  tai yra  labai reikšminga. Įprastai vairai  yra gaminami  iš  aliuminio, tačiau jei jums  yra reikalingas lengvas dviratis tokiu  atveju jūs  galite pasirinkti karbono ir titano modelius. Pagrindiniai dviračio  vairo parametrai, tai  yra plotis  ir aukštis. Paskutinieji du parametrai labai  stipriai įtakoja valdymą ir važiavimo  stilių. Kuo mažesnis yra pakilimas tuo platesnis  turi  būti vairas, tuo   lengviau jums  bus jį valdyti.  Dviračio vairai turi  skirtingą  konstrukciją ir gali  būti  skirstomi pagal tai kokia yra dviračio rūšis.  Miestui  skirti  dviračiai turi  vairą, kuris yra  pakeliamas į viršų, kad  būtų patogiau  važiuoti, kadangi aukštas  sėdimas   suteikia  galimybę  geriau  kontroliuoti kelią.  Plentiniai dviračiai turi į ragus panašų vairą atitinkamai  vairą galima paimti  įvairiais  būdais.  Kalnų dviračiai turi šiek tiek išlenktą  vairą  arba visiškai  tiesų. Sveikas  gyvenimo  būdas  šiuo metu  yra madingas. Rūpinasi savo sveikata ir fizine  forma  įvairaus  amžiaus  žmonės, kurie  pasižymi įvairiu  važiavimo lygiu, tačiau  jiems   visiems  patinką  dviračiai ir dviračių  sportas.  Kai yra perkamas  dviratis viena iš pačių   aktualiausių prekių, ypatingai rudens periodu jums reikėtų  atkreipti dėmesį į vairą, kadangi tai yra viena  iš svarbiausių  dviračio konstrukcijos detalių.  Galima įsigyti patikimų gamintojų  vairus, kurie jau sugebėjo rekomenduoti save  rinkoje.  Kiekvienas  vairuotojas suras vairą, kuris  yra  skirtas  jo dviračiui.

Tam, kad jūs padarytumėte tinkamą  pasirinkimą ir neapsirinkti perkant vairą jūs  turite pasikonsultuoti   su pardavėjais-konsultantais.  Jie profesionaliai ir protingai padės pasirinkti jums reikiamą prekę. Tinkamai pasirinkti dviračio vairai tai yra patogus važiavimas, patogi kūno korpuso padėtis ir rankų pozicija.  Priklausomai nuo  to kokia yra jūsų važiavimo rūšis dviračio  vairai gali  būti  skirtingos  formos.  Tiesus vairas yra montuojamas  ant dviračių, kurie  yra  skirti  važiavimui neasfaltuotais keliais, vertikalus  vairas  yra montuojamas  ant hibridinių  dviračių. Ir turi  kelias  keičiamas  rankų padėtis.  Labai svarbi  akimirka, kai yra pasirenkamas dviračio vairas yra jo plotis. Ypatingai  tai yra svarbu  vaikiškuose ir moterims   skirtose  dviračiuose.  Moteriškiems  dviračiams  yra   rekomenduojami siauri vairai, o vyriškiems platūs. Tam, kad  būtų tinkamai pasirenkamas  dviračio vairas reikia  atkreipti  dėmesį į tam tikrus  faktorius.  Kiek  yra  variantų kaip  gali būti dedamos rankos  ant vairo važiavimo metu.  Jei dviratininko rankos  yra vienoje padėtyje ilgą laiką egzistuoja tikimybė per ilgą laikotarpį patirti per  didelį  krūvį, rankose  gali  atsirasti skausmas.  Taip pat kelionės  metu, kad būtų patogiau važiuoti  reikia  keisti rankų pozas, kurios yra pasiekiamas  pakeičiant rankų  poziciją, o  atitinkamai  ir viso korpuso  poziciją.

Taip pat, kai yra  pasirenkami dviračio vairai reikėtų    atkreipti dėmesį kur yra  stabdžiai ir kur  yra pavarų perjungimo  elementai.  Šių  elementų pasirinkimas  ir montavimas yra įmanomas  atsižvelgiant  į tai kokia  yra dviračio kategorija.  Reikėtų  įvertinti  koks  yra dviračio  vairo plotis, tai yra svarbiausia  detalė, kai yra  atliekamas pasirinkimas.  Norint kokybiškai  valdyti dviratį arba norint daryti įvairius  triukus vairo plotis  turi  būti platesnis  nei dviratininko pečiai.  Agresyviam važiavimui, kai yra  reikalingas  manevringumas geriau pasirinkti plačius  vairo modelius nuo 620 mm.  Plentiniuose  dviračiuose yra naudojami  siauresni  vairai  su  išlenktomis  rankenomis. Skirkite  reikiamą dėmesį, kai yra pasirenkamas  dviračio vairas ir jūs galėsite pajausti  maksimaliai daug patogumo ir malonumo važiuojant.

 

 

Dviračių parduotuvė siūlo platų asortimentą

Dviračių parduotuvė

Dviratis tai yra puiki  ekologinė transporto priemonė, kuri  suteikia galimybę jums pamiršti  apie  kamščius,  mėgautis  aplinkiniu pasauliu ir tuo pačiu  sutvarkyti savo sportinę  formą. Tačiau prieš tai, kai bus pasirenkamas dviratis  reikia  labai gerai pagalvoti ir  išanalizuoti  modelių rinką.  Šiuo metu dviračių parduotuvė  jums gali pasiūlyti labai didelę modelių įvairovę, kad paprastam pirkėjui  tiesiog pradės  akys raibti. Kad pasirinktumėte  būtent jums tinkamą modelį ir tuo pačiu nemokėtumėte  už nereikalingas  funkcijas pradžioje  jums reikia  pasirinkti koks  modelis jums reikalingas ir kokia turi  būti jo rūšis.  Priklausomai nuo paskirties yra  išskiriamos kelios dviračių rūšys, tai kalnų, turistiniai, plentiniai, kalnų ir  vaikiški dviračiai.  Visų pirma, nustatykite  koks  yra dviračio pirkimo tikslas, tai gali būti dviračio  turizmas,  pasivažinėjimas miete, ekstremalus  sportas arba   važiavimas iš  namų į darbą.  Kiekviena dviračio rūšis yra  skirta  tam, kad  galėtų  atlikti  tam  tikras užduotis.  Jei jūs  įsigysite  miestui  skirtą  dviratį dviračių  turizmui tokiu atveju  tai nebus  naudingas pinigų  investavimas.  Bet kokiu  atveju dviračio pasirinkimas turi  būti labai gerai  apgalvotas.  Dviratis tai yra  labai  sudėtingas mechanizmas ir į  jo pirkimo procesą reikia  atsižvelgti labai  rimtai, praktiškai taip kaip ir į  automobilio pirkimą.   Tiem kas nori įsigyti  dviratį yra būtina  atsižvelgti į  tai, kad būtų idealus kainos ir kokybės  santykis.

Kai  dviračių parduotuvė  jums  siūlo labai platų  asortimentą  jūs turite  pasirinkti jums  tinkamą  dviratį ir turite  vadovautis  tam tikrais kriterijais. Jūsų dviratis  turi  būti lengvas, kadangi laikinai jums gali tekti  dviratį  nešti rankoje.   Be to, šis  transportas turi būti  patikimas ir tvirtas, kadangi  remontas gali kainuoti pakankamai daug pinigų.  Taip pat  turite  atkreipti dėmesį į tai ar  dviračio remontas  bus prieinamas ar galėsite lengvai  surasti reikalingas  dalis.  Jis turi  būti lengvai valdomas, kadangi gali taip  būti, kad jums reikės  įveikti  vingiuotus takeliu ir  siaurus kelio ruožus. Dviratis  turi  būti saugus ir tvirtas, tai yra  labai svarbu visų pirma  norint išvengti  galimų  traumų.  Greitis taip pat yra labai  svarbus parametras, kadangi  jūs turite  turėti galimybę greitai įsibėgėti.  Labai  aišku, kad visi parametrai  negali būti idealūs, kai yra  kalbama  apie vieną dviratį. Kai dviratis yra tvirtesnis  atitinkamai   išauga ir jo masė. Iš kitos pusės lengvi dviračiai įprastai kainuoja  nepigiai. Kiekvienas pasirinkimas tai yra tarsi tam tikras kompromisas ir kadangi  gamintojai tai žino, jie  stengiasi  pirkėjam pasiūlyti tokius dviračius, kurie  turi  tam tikrą  paskirtį. Ką  pasirinkti reikia  spręsti  tik jums.

Galbūt, kai yra atliekamas dviračių  pasirinkimas jums  gali padėti tipinių klausimų  rinkinys į kuriuos  atsakant yra paprasčiau nustatyto  poreikius ir tikslus.  Pirma, kokiu  tikslu jums  yra reikalingas  dviratis ar  jis turi  būti  sportinis ar  skirtas važiavimui miesto teritorijoje.  Taip pat reikėtų  atsižvelgti į tai kokiais keliais jūs planuojate  važiuoti, tai bus  asfaltas, gruntas ar  neasfaltuotas kelias.  Reikia žinoti ar  jums yra svarbus  greitas važiavimas  asfaltuotu keliu ar  jūs ketinate dažnai  važiuoti  neasfaltuotomis  vietovėmis.  Koks būtent dviračių  sportas  jums yra įdomus, ar jūs  norite važiuoti  žiemos laikotarpiu, koks yra jūsų  svoris, ar jūs norite  gaišti savo laiką ir pinigus dviračio remontui, jei taip, tai  kaip dažnai jūs tai planuojate  daryti. Na ir žinoma kokią  sumą  jūs galite  skirti savo dviračiui?  Taigi galvokite, palyginkite  dviračius ir pasirinkite tai kas jums labiausiai patinka. Ir tada jūs galėsite pasirinkti ne  tik savo svajonių dviratį, kuris taps jūsų patikimu  draugu ilgam laikui, tačiau  taip pat  nusipirksite  patikimą  dviratį. Dviračių parduotuvė jūsų laukia.

 

Geriausios dviračių kameros

Dviračių kameros

Dviračių kameros tai yra  plonas guminis vamzdis su vožtuvu, kuri yra padangos viduje, ji yra pripučiama iki tokio  spaudimo, kuris yra reikalingas.  Kadangi kamera  yra sudaryta  iš vožtuvo ir  vamzdelių. Tokiu  atveju  kameros yra  gaminamos pagal tai kokios rūšies  yra dviratis. Pagal  kameros  vožtuvo  rūšį jos yra  skirstomos į  tam tikras rūšis.  Jokiu  būdu nereikia pasirinkti jau pasenusių variantų, kadangi tai nebus tinkamas pasirinkimas  skirtas jūsų  dviračiui.  Tačiau kartais senas kameras dar galima pamatyti senuose ir vaikams  skirtuose dviračiuose. Daugelis  pompų šiais laikais  yra universalios. Tai yra labai patogu, kadangi  su jų pagalba gali  būti  pripučiamos  įvairių dviračių padangos.  Labai dažnai  vožtuvai  gali būti  pripumpuojami su automobilinės pompos pagalba.  Taigi jei  jūs neturėsite savo pompos  galėsite  pasinaudoti  automobiline.  Kai jūs nustatėte koks  yra vožtuvas, tokiu  atveju jums  reikia nutarti  koks  turi būti dviračių kameros dydis.  Visos  kameros pagal savo dydį turi atitikti  tai klasei, kurioje  jos  bus  naudojamos.  Ratai gali  būti  įvairių gabaritų, dažniausiai yra naudojami 26  colių ratai. BMX dviračiai ir vaikams  skirti dviračiai gali turėti 20 colių ratus.  Štai miestui skirti dviračiai  gali  turėti 29 colių ratus.  Egzistuoja  kelios  rūšys padangų. Padangų pasirinkimas priklausys nuo to kokiose  vietose jūs ketinate važinėti.  Sąlyginai jos  gali būti  skirstomos  į padangas, kurios  skirtos  miškams ir miestams.  Tos, kurios bus naudojamos miesto ribose taip pat sąlyginai skirstomos į tas kurios naudojamos  važiuojant fitnes režimu, ekstremaliam  važiavimui.

Miške  gali  būti   važiavimas, kuris yra vadinamas  pasivaikščiojimu ir lenktynėmis. Galingesnės  padangos  yra naudojamos važiavimui  kalnuose. Prieš tai, kai jūs  atsisėsite už vairo jums reikia nuspręsti koks  bus jūsų  važiavimo stilius, kokia  bus  jūsų dviračio klasė ir  koks  metų laikas.  Važiuoti dviračiu yra įmanoma  ir žiemą. Tai iš tiesų nėra jokia problema.  Svarbiausia čia yra  nuo vasarai  skirtų padangų pereiti  prie  žieminių padangų, kadangi jos labiau pritaikytos šiam važiavimui. Kaip jūs  suprantate vasarinės ir žieminės padangos skirsis  viena nuo kitos.  Taigi  galima  aptarti ir šiuos  skirtumus.  Taigi iš ko yra sudarytos  dviračių padangos. Jos yra sudarytos  iš karkaso, kurio šonuose yra pagrindas, iš viršaus  yra padengiama  guma.  Ji yra  gaminama  iš kaučiuko. Technologinio  proceso metu  guma  gauna priemaišas, kad pagerėtų jos techninės savybės, jos turi taps tvirtesnės.  Vietoje  gumos gali būti naudojamos ir kitos medžiagos, kurios pasižymi geresnėmis savybėmis  nei pati guma.  Tokiu būdų dviračių kameros yra pripučiamos  geriau.

Pagrindinis, kuris yra gaminamas medžiagos padangai suteikia formą ir ji yra sudaryta iš kelių  sluoksnių, kurie yra užtempti ant bortų.  Nuo to  ant kokio paviršių jūs ketinate  važiuoti  priklausys  tai kokios  rūšies padangos turi  būti pasirenkamos. Padangų  rūšis priklauso nuo to koks yra  jų protektorius, tai yra  piešinys, kuris  yra padangos išorėje, tai tarsi maži spygliukai.  Kuo didesnis protektorius, tuo geresnis  sukibimas su keliu.  Šiuo  atveju reikia atrasti  balansą tarp greičio ir  sukibimo  lygio. Kad ir kur jūs  važiuosite jums bus reikalingas aštrus protektorius ,o jei jie  nusitrins tokiu  atveju jos turės  būti pakeistos, kadangi dviratis gali tapti  nevaldomu.  Laiku keiskite padangas, kadangi tinkama dviračio priežiūra padės jį geriau išsaugoti. Jei prakiurs jūsų dviračio padanga  tokiu  atveju padės naujos dviračių kameros, kurios turi  būti pasirenkamos pagal tai koks  jūsų dviračio modelis.

 

Dviračių kameros tai galimybė tinkamai važiuoti

Dviračių kameros

                       Vaistinėlė   skirta  dviračiui savo sudėtyje turi turėti daugybę įvairiausių  būtinų kelyje įrankių ir  atsarginių dalių.  Tačiau pati svarbiausia pagalba kelyje yra  dviračių kameros.  Keliaujant  tikrai neverta patingėti ir  su savimi į kelionę paimti kelias atsargine kameras. Juk  niekas nėra  apsaugotas nuo tokių nemalonumų, kaip prakiuręs ratas.  Kai yra pasirenkamos dviračių kameros verta  atkreipti dėmesį į tai koks  yra dviračių kamerų skersmuo, iš kokios  medžiagos ji buvo gaminama, bei kokios  rūšies yra vožtuvas.  Pasirinkti tinkamiausią variantą nesudėtinga pakanka žinoti koks yra ratų dydis, jis yra nurodomas  ant padangų.  Galima įsigyti tokias kameras, kurių dydis nuo 12 colių, jei tai yra vaikams   skirtas  dviratis, suaugusiems  skirtas dviratis turi 29 colių skersmens padangas.  Kalbant apie vožtuvus šiais laikais praktiškai negalima  pamatyti senų rūšių, jie senai pakeisti į auto vožtuvus, tai juos paverčia  universaliais.  Pasirūpinkite savo saugumu  kelyje iš anksto, įsigykite iš karto kelias poras kamerų. Kad galėtumėte  jaustis  saugiai važiuojant kiekvieną kilometrą.  Dviračių kameros ir padangos  tai yra svarbiausios ir tuo pačių pačios švelniausios dviračių dalys, nuo kurių priklauso jūsų važiavimo saugumas.  Net jei netikėtai neveiks jūsų dviračių stabdžiai tai nebus taip baisu, kaip  tai jei  netikėtai būtų pažeista kamera. Dviratis be stabdžių gali būti valdomas, nors jį pakankamai sudėtinga sustabdyti. Tačiau netikėtai prarasta  atrama tarp kelio  ir dviračio gali  sukelti  netikėtą  nukritimą.  Todėl, kai yra pasirenkamos padangos ir kameros verta teikti pirmenybę parduotuvėms, kurios   siūlo  patikimą produkciją.

                      Tam, kad būtų  nupirkta  kamera  skirta  dviračiui ją reikia  parinkti pagal rato  skersmenį ir plotį. Abu parametrai įprastai  yra  nurodyti  padangos šonuose. Kai yra pasirenkamos dviračių kameros taip pat reikėtų  atkreipti dėmesį kokios rūšies  vožtuvas, kadangi  jis turi  būti suderinamas su pompa.  Geriausia, jei  abiem ratams  bus pasirenkamos to paties gamintojo padangos ir kameros.  Tai  suteiks galimybę  užtikrinti vienodą  elgesį važiuojant keliu, tai labai svarbu, kai karšta arba priešingai, kai labai šalta.  Patogiam važiavimui nepakanka tiesiog pasirinkti ir įsigyti dviračių kameras. Taip pat reikia pasirūpinti tuo, kad jose  būtų optimalus spaudimas.  Jei  jūs norėsite važiuoti per smėlį, tokiu atveju spaudimas padangose turi  būti sumažintas.  Dviračių kameros tai yra tokia detalė, be kurios važiavimas dviračiu  bus tiesiog neįmanomas.  Vienas iš dažniausių gedimų su kuriuo tenka susidurti dviratininkams, tai padangos  pradūrimas ir šiuo  atveju  jums  be naujos kameros tiesiog nepavyks išsiversti. Idealu, jei jūs trėsite atsarginę kamerą, kad ši problema jūsų neužkluptu netikėtai. Kameros turi  atitikti jūsų rato  skersmenį ir storį.  Jūs galėsite  surasti labai platų kamerų  asortimentą ir galėsite pasirinkti patį tinkamiausią variantą.

                      Dviračių kameros visų pirma turi būti tvirtos.  Būtent todėl reikia pasikliauti tik patikimais gamintojais ir tiekėjais, kadangi tik tokiu  atveju kameros  galės atitikti  šiuolaikiškas normas ir kokybės standartus.  Yra parduodamos  tik tokios dviračių kameros, kurios yra tvirtos ir patikimos.  Be to, Kaino  ir kokybės santykis taip pat turi  būti optimalus. Nuo to daug kas priklauso. Visoms dalims yra teikiama  garantija ir jūs visada galėsite pakeisti arba grąžinti prekes.  Kai  jūs pirksite padangas pirmą kartą  jums galbūt net pavys gauti nuolaidas. Dviračio kamera tai  yra praktiškai svarbiausia dviračio  dalis. Be šios dalis tiesiog neįmanoma įsivaizduoti važiavimo, kadangi tai neįmanoma juk negalės tinkamai  funkcionuoti ši transporto priemonė.

Įvairių dviračių pasirinkimas

Dviračių parduotuvė

Vasara tai yra būtent tas paros  metas, kai keliauti galima ne tik lėktuvais, traukiniais  arba automobiliais.  Taigi  dviračiai šiuo metu laiku tampa populiarūs.  Jei jūs pagaliau  susidūrėte su  dviračio pasirinkimu tokiu  atveju  dviračių parduotuvė jums  suteiks galimybę pasirinkti dviratį iš įvairių rūšių. Jūs galėsite pasirinkti būtent tą dviratį, kuris maksimaliai  atitiks  jūsų poreikius. Sniegas  labai greitai tirpsta, saulė  suteikia ne tik šilumą, tačiau taip pat ir diena tampa ilgesnė, nei naktis.  Visi požymiai nurodo, kad pagaliau  lauke jau pavasaris.  O kuo gi yra  toks  geras  pavasaris?  O gi tuo, kad bus galima  atlikti labai daug  dalykų, kurių negalima atlikti žiemą.  Snieglentės  ir  slidės pagaliau bus slepiamos  jūsų spintoje ir išsitraukti jūsų ištikimą draugą, dviratį. Tačiau jei jūs neturite dviračio tokiu atveju  jums reikia apsilankyti dviračių parduotuvėje, kurioje  jūs surasite jums tinkamą dviratį arba galėsite pakeisti seną dviratį į naują. Reikia  žinoti tai kaip reikia pasirinkti  dviratį ir į ką reikia  atkreipti dėmesį, kad pasirinkimas  nebūtų padarytas klaidingai.  Jokiu būdu neatsisakykite galimybės  atkreipti  dėmesį į tam tikrus patarimus.  Juk tai yra tiesiog nepakartojama  pagalba, kai reikia  pasirinkti savo transporto priemonę.  Pasirinkti tai kas  jums  ilgai ir ištikimai tarnaus  galima  vadovaujantis  įvairiais  protingais  patarimais. Svarbiausia yra, kad jūs sugebėtumėte pasirinkti aukso viduriuką. Taigi kaip reikia pasirinkti tą universalų dviratį, kuris  atitiks jūsų asmeninius  poreikius.

Kas gi tai yra universalus  dviratį, kurį jums gali pasiūlyti dviračių parduotuvė? Taigi visų pirma reikia  atkreipti dėmesį į  dviračio rūšį.  Dviratis visų pirma turi būti tinkamas važiavimui įvairiais paviršiais ir nesvarbu ar tai yra  geras ar blogas asfaltas, gruntavimas, trinkelės, žolė ar smėlis.  Taigi  geriausias yra dviratis kuriuo jūs  naudodami galėsite važiuoti  vienodai gerai įvairiais paviršiais. Šiuo atveju patys  tinkamiausi yra  būtent kalnų dviračiai, kadangi  jie  iš tiesų  yra  patys  universaliausi.  Žinoma, vėliau  reikėtų  atkreipti į tam tikras dviračio savybes. Labai svarbu atkreipti dėmesį į ratus, geriau jei jie  bus dvigubi. Ir svarbiausia, kad  tai  nelabai įtakos kainą, tačiau kalbant apie ratų tvirtumą  tikrai jį užtikrins. Išlenktas arba sutrūkęs ratlankis tai yra nelabai džiugus įvykis.  Be ratlankių taip pat reikėtų  atkreipti dėmesį į patį dviračio ratų dydį.  Vis daugiau populiarumo įgauna ratai, kurių skersmuo yra apie 29 colius, šie ratai pakeičia  klasikinius 26 colių ratus. Dideli ratai padeda nejausti įvairiausių kliūčių, nelygumų ir žinoma jūs galėsite kur kas  lengviau važiuoti, kadangi jums nereikės įdėti tiek daug jėgų.

Kai jūs  pasirinksite dviratį taip pat yra  svarbus toks parametras kaip jo sėdynė. Nuo tinkamos  sėdynės priklauso jūsų važiavimo malonumas.  Ji neturi būti labai plati, kadangi bus nepatogu minti pedalus ir taip pat ji neturi  būti  labai siaura, kadangi  gali atsirasti skausmas.  Jei atvažiuodami namo  po pasivažinėjimo dviračiu vietoje malonaus  fizinio nuovargio jūs jausite  nepatogumą, tokiu atveju jums  verta  susimąstyti apie   dviračio sėdynės  keitimą.  Neteisinga sėdynė gali padaryti žalą ne tik fizinei būklei, tačiau taip pat gali padaryti  žalą  jūsų  moralinei  būklei. Jūs net galite pradėti manyti, kad  dviratis nėra  jums tinkamas transportas. O juk problema gali  būti išspręsta pakankamai lengvai.  Kitas svarbus parametras yra  dviračio vairas, kuris  bus jums tinkamo pločio. Dviračių parduotuvė jums  suteiks galimybę pasirinkti  pačią  tinkamiausią transporto priemonę.

 

Minkšti dviračių balneliai

Dviračių balneliai

                 Nežiūrint į tai, kad kai kurie dviratininkai ekstremalai per visą savo važiavimo laiką gali nei karto neatsisėsti, tačiau dviračių balneliai  tai yra labai svarbi šios transporto priemonės dalis. Be kurios  tiesiog neįmanoma įsivaizduoti dviračio.  Net ir sportinis  važiavimas turėtų  būti  atliekamas sėdint.  Nuo to ar teisingai bus pasirinktas balnelis priklausys jūsų patogumas ir saugumas.  Jei yra pasirinktas netinkamo dydžio  arba formos balnelis jūs galite labai greitai pavargti,  gauti traumas ir tikrai negausite jokio malonumo važinėjant. Balnelio plotis priklauso nuo to koks  yra dubens dydis.  Labai siauras  balnelis gali spausti  vidinius organus ir  sukels  jums nepatogumą, kai jūs važiuosite.  Taip pat  balnelis  neturi būti  labai platus ir neturi būti labai ilgas, kad galėtų  tolygiai pasiskirstyti kūno svoris  važiavimo metu.  Reikia  suprasti, kad dviračių balneliai tai nėra kėdės ir tikrai jau ne taburetės.  Balnelis  prisiima tik dalį žmogaus  kūno  svorio.  Visas  likęs   svoris  atitenka pedalams ir vairui. Išskirtiniai  balneliai yra  su trumpa  nosimi.  Tokias dalis galima pamatyti pasivaikščiojimui skirtuose dviračiuose, taip pat  balnelius  turi sudedami modeliai. Sėdėti ant  tokio dviračio bus patogu, jei  balnelis  bus platus, tačiau  įsiminkite, kad toks  balnelis nebus tinkamas  sportiniam  važiavimui.  Bus  suminkštinti  smūgiai ir vibracija, kai jūs važiuosite.  Tam atitinkamai yra  sugalvotos įvairios  gudrybės.  Pavyzdžiui, pasivaikščiojimams  skirti  balneliai turi  storą, minkštą  amortizuojantį  sluoksnį.  Kai kurie modeliai turi  spyruokles, taip pat gerai  amortizuoja specialūs rėmai, kurie  yra gaminami  naudojant įvairius lydinius, tai yra  titaną ir magnį, chromą, plieną.

Dviračių  balneliai turi būti lygaus  paviršiaus, tačiau jis jokiu  būdu neturi būti  slidus ir turėtų  būti gaminamas naudojant kvėpuojančias medžiagas. brangios  sėdynės yra gaminamos  naudojant  natūralią odą, kuri kvėpuoja ir įgauna reikiamą  formą.  Tačiau  dviračių  balneliai taip pat gali būti gaminami naudojant sintetines  medžiagas, kurios taip pat yra pakankamai patogios.  Kai yra gaminami  pigūs balneliai yra naudojama  dirbtinė oda ir plastikas.  Jei jūs įsigysite balnelį, kuris  bus pagamintas iš prastos  medžiagos, tokiu  atveju galite pamėginti ant jo  uždėti  specialų užvalkalą, pavyzdžiui,  su geliniu sluoksniu. Tačiau  koks  skirtumas yra tarp moterims   skirto balnelio?  Dviračių  balneliai, kurie yra skirti moterims yra platesni ir patogesni. Priekinė  balnelio dalis taip pat yra šiek tiek platesnė ir minkštesnė.  Jei jūs  perkate  universalų modelį, o ne specialų moterišką geriau iš karto pasirinkti  patogesnį balnelį ir pakeisti tą, kuris yra  standartinėje komplektacijoje.

Dviračių  balneliai yra tvirtinami prie specialaus vamzdžio su specialaus  bloko  pagalba. Gali būti reguliuojamas balnelio aukštis  ties rėmu,  reguliuojamas palinkimo kampas ir atstumas  iki vairo.  Labai dažnai daroma klaida, kai yra montuojamas balnelis, tai yra  žemas montavimas.  Balnelio  aukštis  gali būti labai lengvai patikrinamas važiuojant dviračiu.  Vyrams įprastai yra patogiau važiuoti jei  balnelio nosis yra pakelta į viršų.  Svarbiausia, kad palinkimo  kampas nebūtų labai didelis.  Taip pat balnelis  gali  būti keliamas į priekį  arba atgal.  Sportiniam  važiavimui patogiau jei balnelis bus  nukreiptas  atgal.  Iš esmės  yra reikalingas pakankamai tvirtas  balnelis, tačiau  tuo pat metu šiek tiek  spyruokliuojantis.  Jis  būtinai turi  būti patogus.  Tačiau iš kitos pusės dviračių balneliai neturi  būti tokie patogūs kaip krėslai, kurie yra jūsų namuose.  Juk minkšta sėdynė gali pritrinti.  Balnelio įsigijimas gali būti drąsiai sulyginamas su gero ir kokybiško čiužinio pasirinkimu, jis turi būti kietas viduje, tačiau minkštas išorėje.

Daugiau apie dviračių balnelius skaitykite čia.